Volkswagen TOURAN VAN TDI 103 KW AUT: STARTMOTOR 2x Doorgebrand VW TOURAN 2.0 TDI

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: BKD

Bedankt voor je reactie ronny503!

Zou je misschien kunnen aangeven hoe het dan komt dat dit signaalkabeltje op 6V blijft nadat de motor gestart is of wanneer je de sleutel alleen op contact aan zet.

Naar Nul Volt gaat het niet, tijdens het starten 12V en daarna continue op 6V.
Ik heb de startmotor los aan de kabels aangesloten, hij draait niet of iets dergelijks op contact aan op 6V.
Maar kan het hierdoor ook de startmotor op den duur doorbranden?

vwboratdii

Geplaatst door vwboratdii (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Touran? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

vwboratdii (0), 5 jaar geleden

Beste mede-leden,

Ik heb een probleem:
De startmotor heb ik nu 2x vervangen (in 10 dagen tijd) en de laatste keer kwam er rook uit en klaar was het. Krijg het niet meer gestart. Ik hoor alleen tikken bij de startmotor.

Wat heb ik gedaan:
- Ik heb de signaalkabel gemeten, op contact staat er 6V op, en als ik de sleutel doordraai om te starten zogenaamd, krijg ik op dit kabeltje 12V ongeveer.

Hoort dit kabeltje niet na het starten weer op 0V te staan. Deze blijft constant op 6V ongeveer? Bij contact uit, dan is er geen stroom meer op het kabeltje.
Het is het kabeltje naast de PLUS kabel die rechtstreeks op de accu staat verbonden. Dus kabeltje met een stekkertje bedoel ik.

Graag hoor ik van jullie of dit zo klopt.
Alvast bedankt!

Betreft een: VOLKSWAGEN TOURAN 2.0 TDI PD 16V. MOT.BKD 103KW DSG 2004

ronny503 (0), 5 jaar geleden

Op contact moet de signaaldraad nul volt zijn. Bij het starten staat op de signaaldraad twaalf volt om de magneetspoel van de startmotor te bedienen. Zodra de sleutel weer in de contact positie terug gekeerd is valt de twaalf volt signaal spanning terug naar nul volt met als gevolg de magneetspoel weer in rustpositie komt. Als er constant 6 volt op die magneetspoel blijft staan blijft de magneetspoel bekrachtigd en daardoor blijkt de startmotor ook meedraaien.

vwboratdii (0), 5 jaar geleden

Iemand een idee of heeft iemand een schema die ik kan bekijken?
Alvast bedankt

ronny503 (0), 5 jaar geleden

Normaliter wordt de signaaldraad door de twaalf volt van het contactslot bediend dus lijkt het mij het meest handige om daar te beginnen met meten. Als op het contactblok van het contactslot 6 volt blijft staan dan weet u gelijk de oorzaak.

Audidriver73 (0) PRO, 5 jaar geleden

Trek de stekker los van contactslot en meet op signaaldraad bij de startmotor.

Alexks (0), 5 jaar geleden

google ..... electr aansluiting startmotor

check

Beste antwoord, geplaatst door vwboratdii (0), 4 jaar geleden

Probleem is opgelost, door hangende relais (grijze blok) naast de accu (zekeringkast).
Allen bedankt!

ronny503 (0), 4 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het terug melden.

Audidriver73 (0) PRO, 4 jaar geleden

Dat is mooi, bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.