Volkswagen Golf: startprobleem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 rp motor

Hoi,

Heb het volgende probleem met mijn golf, warm of koud starten loopt de motor onregelmatig, in stinkt naar benzine.


Heb reeds de volgende onderdelen vervangen :

bougies, bougieskabels, verdeelkap+rotor, andere injectie gemonteerd (van een goed draaiende motor ),

nwe lambda, andere computer uitgeprobeerd .

Dit alles heeft niet geholpen, ik zit op een dood spoor, hoop via deze site nog op andere ideeen.

Gr Harry

vw gek

Geplaatst door vw gek (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoe is het met de compressie?
Temperatuurzender? (de blauwe)

Gr.
Paul

vw gek (0), 17 jaar geleden

[quote=Paulus8636]Hoe is het met de compressie?
Temperatuurzender? (de blauwe)

Gr.
Paul[/quote]
hoi paul,

Heb de compressie laten meten, deze was voldoende.
Ga morgen ff de temperatuurzender vervangen, bijvoorbaad bedankt als dit het is laat ik je het horen.

Gr Harry.

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Compressie meten hoeft niet bij deze motoren; die gaan zeker een half miljoen km mee zonder revisie. Je zult hem moeten begraven om hem dood te krijgen. Dit zijn nog echte vw's....

Probleem kan zitten in lekkage van inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk tussen cilinderkop en spruitstuk in. Hier zitten pakkingen die de strijd op geven. (vooral die van de uitlaat) Trekt daar valse lucht en je mengsel wordt verziekt. Aansluiting rembekrachtiger nabij het inlaatspruitstuk gaat ook nogal eens stuk. Bij demontage van het spruitstuk zie je aan de pakkingringetjes direct of hij gelekt heeft.
Als je lekkage bij de uitlaatpakkingen hebt trekt hij daar lucht naar binnen waardoor de lamda een arm mengsel gaat meten en de boel verrijkt.
Haal je het spruitstuk er af, controleer deze dan ook even op scheuren aan de onderzijde. Eventueel uitslijpen en dichtlassen met Mig apparaat. Las netjes uithameren om spanning te voorkomen. Het spruitstuk is van gietstaal dus dit gaat prima.

Dus zorg dat inlaat en uitlaat voor de katalysator 100% dicht is.

vw gek (0), 17 jaar geleden

[quote=vw gek][quote=Paulus8636]Hoe is het met de compressie?
Temperatuurzender? (de blauwe)

Gr.
Paul[/quote]
hoi paul,

Heb de compressie laten meten, deze was voldoende.
Ga morgen ff de temperatuurzender vervangen, bijvoorbaad bedankt als dit het is laat ik je het horen.

Gr Harry.[/quote]
heb de blaauwe sensor vervangen, koude start is nu goed verlopen.

we gaan ff een weekje aanzien, bedankt maar kan je mij nu ook uitleggen wat deze sensor met de inspuit

van de brandstof te maken heeft.

warm kan ik voorstellen maar koud niet.

Vrgr Harry.

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

De weerstand van deze sensor verandert met de temperatuur. Dus bij iedere temperatuur heeft deze sensor een bepaalde weerstand. De computer meet deze weerstand en weet zo de temperatuur van de motor. Deze temperatuur heeft de computer nodig om het mengsel afhankelijk van de temperatuur aan te passen. Bij koude motor moet er wat meer benzine ingespoten worden dan bij een warme motor. Als de waarde van de sensor niet klopt en over de hele linie een stuk te hoog is, dan denkt de computer de hele tijd dat de motor kouder is dan in werkelijkheid. Hierdoor zorgt de computer voor een rijker mengsel dan nodig. Dat te rijke mengsel verbrandt onvolledig en daarom ruik je benzine.
pff. pfff.

gr.
Paul

vw gek (0), 17 jaar geleden

[quote=Paulus8636]De weerstand van deze sensor verandert met de temperatuur. Dus bij iedere temperatuur heeft deze sensor een bepaalde weerstand. De computer meet deze weerstand en weet zo de temperatuur van de motor. Deze temperatuur heeft de computer nodig om het mengsel afhankelijk van de temperatuur aan te passen. Bij koude motor moet er wat meer benzine ingespoten worden dan bij een warme motor. Als de waarde van de sensor niet klopt en over de hele linie een stuk te hoog is, dan denkt de computer de hele tijd dat de motor kouder is dan in werkelijkheid. Hierdoor zorgt de computer voor een rijker mengsel dan nodig. Dat te rijke mengsel verbrandt onvolledig en daarom ruik je benzine.
pff. pfff.

gr.
Paul[/quote]
bedankt paul.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.