hallo het gaat om een golf gti met webers de motor krijgt geen benzine meer.de benzine komt wel bij de webers . het was goed geen 1 bougie die ook nat word van benzine er zit ook geen rommel in of zo wie heeft een idee wat dit kan zijn groeten floris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
floris zit er op je carburteurs geen afsluitklep die niet meer aangestuurd wordt?
groetjes jan.
die afsluitklep door middel van wat moet dat dan worden aangestuurt hoe kan ik dit erkennen volgens mij zit dat er niet op of hebben ze dat allemaal ik heb het nog weer nagekeken maar ik weet zeker dat de benzine bij het blok komt maar er komt niks in de motor de bougies zijn ook kurkdroog mvg floris
18 jaar
Zuigt de motor wel lucht aan? Sluit met je hand de bovenkant van de carburateur af. Dan moet je een aardig vacuum voelen. Zo niet,
Mogelijk: groot vacuumlek in inlaatspruitstuk, uitlaat verstopt, kleppen en/of bediening werkt niet meer.
Succes,
Paul
ze hebben mij ook verteld dat dit heel goed kan dat het in de carburateurs zit. dat daar wat blijft hangen ze zijn ongeveer 1.5 jaar oud weinnig gebruikt .je zal zeggen kan bijna niet is er iemand die daar ervaring mee heeft en weet iemand een pagina waar een duidelijke tekening op staat van een weber carburateur. de rest is volgens ons wel okee het moet daar eigelijk wel in zitten.
18 jaar
Stap 1:
Zit er benzine in de vlotterkamers? Testen door aftapschroefje van vlotterkamer los te draaien (als dit aanwezig is). Effe een bakje eronder. Nu moet er een plonsje benzine uitkomen.
Geen bezine? Dan kijk je of er benzine uit de aanvoerleiding naar de carburateur komt. Slang los en in bakje en even starten. Dan moet er benzine uit de slang komen. Geen benzine? Dan is de pomp en/of filters verdacht.
Wel benzine en een droge vlotterkamer? Danblijft de vlotternaald hangen of de vlotter zit vast.
Hier alvast een paar stappen.
Succes,
Paul
ik zal dat van de vlotterkamers nog even na kijken de benzine komt wel uit de aanvoerleiding . bedankt paul groeten floris
18 jaar
hallo ik heb het even nagekeken er zat wel benzine in tenminste de vlotterkamers zijn toch die vierkante kleine bakjes die er onder hangen ja wat kan dit zijn ik heb geen idee .het is ook zo raar .er is ook geen 1 bougie die nat wordt het zou toch ook toeval zijn dat er met beide webers wat aan de hand is . floris
18 jaar
Wat gebeurt er als je wat remmenreiniger in de carburatuers spuit terwijl je probeert te starten? Slaat de motor dan even aan?
Gr.
Paul
vlotterniveau nakijken en de sproeiers schoonmaken en hoe zit het met de inlaatspruitstuk pakking i.v.m. valse lucht voor het vlotterniveau heb je de originele gegevens nodig van het juiste type succes
Kijk eens op :
http://www.webernorthamerica.com/weber-t...
succes,
Hans.
ik heb dat even geprobeerd met remreiniger en er zat wel wat meer leven in hij starte nog niet heb nog even geprobeerd maar accu leeg sproeiers nagekeken maar waren mooi schoon er zijn nieuwe lagerschalen ingekomen blok is er uit geweest heeft plat gelegen zal er misschien wat rommel ingekomen zijn ?? ik heb het zelf niet gedaan dus ik heb zelf geen idee
18 jaar
Al gekeken op : http://www.webernorthamerica.com/weber-
l-info.htm
?????
ik kan die pagina niet te pakken krijgen mischien morgen ?? ik weet niet als iemand nog een pagina weet nou was er 1 die zij misschien. blijven de vlotters wel vast plakken om dat de motor ook plat heeft gelegen mar hij liep in het begin wel even niet mooi maar hij kreeg wel wat benzine en nou helemaal niks meer zou dit toch kunnen.
18 jaar
hallo we hebben volgens ons alles nagekeken maar nog niet lopen willen als ik pomp met het gas dan worden de bougies wel wat nat. maar niet genoeg om aan te slaan en bij starten zonder gas te geven worden de bougies helemaal niet nat wie heeft misschien nog een idee wat dit kan zijn mvg floris
18 jaar
Het wordt zo achter de PC wat lastiger. Weet je zeker dat de motor flink vacuum trekt als je probeert te starten? Leg je hand bovenop de inlaatbuis van de carburateur, geef volgas en start een paar seconden. Nu moet je hand op de carburatuer gezogen worden. Zo niet, dan zet ik toch weer in op een flink vacuumlek (inlaatpakking er tussenuit) of iets met de kleppen.
Woon je in de buurt?
Gr.
Paul
zonder gas geven trekt de motor al flink vacuum heb een paar keer de bougies bekeken na het starten de ene keer wel nat andere keer weer niet of een heel klein beetje zal er in de weberes toch wat verkeerd zitten? is er misschien iemand die een tekening weet van carbarateurs jammer ik woon niet in de buurt woon in groningen gr floris
18 jaar
Een tekening van de carburateur?
ik heb je al 2x een link opgestuurd .
Alle Webers staan hier te kijk
wat voor webers? van die race dingen? heeft die motor in deze opstelling al wel gelopen? je zou bijna denken aan een dichte hoofd sproeier en dat je bougie alleen nat wordt tijdens acceleratie (pompje)De sproeiers van die dingen heb je er zo uit, ff alles met lucht doorblazen. maar aan andere kant zou het wel heel toevallig zijn als het bij beide carbu's zo is. en vuil onderin de vlotterkamer had je al bekeken he? als het bezinksel onder in die gaatjes gaat zitten kan je verstopping krijgen. Maar nogmaals is het belangrijk om te weten of de motor in deze opstelling al eens gelopen heeft.
het is raar maar ik kan niet op deze pagina komen .de motor is er uit geweest maar had wel gelopen het zijn 45 er webers en het is ook zo raar dat de ene keer wel benzine en andere keer weer niet meestal eerste en derde bougie staan droog
18 jaar
Floris , als je mij verteld wat het type van de Weber is , kan ik misschien op die site kijken voor je en eventueel wat info downloaden.
mvg,
Hans.
www.bccp.nl , ook mooie site als je erin geinteresseert bent. maar heb je de carburateurs al eens goed gereinigd? en wat is de positie van je choke-klep als je hem probeerd te startten? als de motor in deze opstelling al eens gelopen heeft zou ik het eens proberen met er gewoon botweg wat benzine in te spuiten. Ik zelf durf dat nogal eens te doen door bij de apotheek zo'n grote spuit te halen, die te vullen met benzine en er dan via carburateur wat in te spuiten. Mega beunhaas oplossing, maar meestal wel met gewenste resultaat! ow ja, en pas op voor steekvlammen de verkeerde richting uit.....
de webers die ik er op heb 45 dcoe 152 . ik heb al wel wat gereinigd maar heb ze niet van de motor af om ze grondig schoon te maken zal het dan beter wezen om ze er af te halen .de positie van de choke klep geen idee weet niet eens waar die zit is dit een klep die open moet gaan tijdens het starten? ik heb al een keer remreiniger er in gespoten het starte niet maar zat wel meer leven in ja en het vreemde.dan is die bougie weer droog en dan die weer . mvg floris.
18 jaar
denk dat dat is vanwege acceleratie dat je zei. dan pomt ie toch wat op vanuit vlotterkamer terwijl aanzuiging via hoofdsproeier blokkeerd. maar bij die carbu ist stik simpel, boven deksel eraf en je kijkt recht in vlotterkamer. Tis even geleden maar geloof dat je de sproeier er zelf heel makkelijk uit kan halen, ff doorblazen en ook kanaal waarin ie zit. op bccp.nl staan de hoofdsproeiers afgebeeld en weet je dus welke je hebben moet. choke weet ik ook zo goed niet meer, weet nog wel dat dat achterop zit en een redelijk klein gaffeltje is. zal anders morgen nog eens kijken bij een oude weber vanb mezelf.
Floris, als je mij een e-mail adres geeft , heb ik wat info voor je in Pdf. formaat.
mvg,
Hans.
mijn e-mail adres florisvos@home.nl mvg floris
18 jaar
oke ,
Pdf. is onderweg
hans bedankt ik zal die webers eerst eens grondig schoonmaken en dan horen wij nog wel even weer mvg floris.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar