auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: startprobleem golf II 1.6

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

ik rij nu sinds een tijdje in een witte golf 2 1.6 maar hij heeft al vanaf het begin problemen met starten.
volgens mij, uit mn hoofd is het een PL of een PN blok met een pierburg carb. zo'n elektronisch geregeld geval waar je bijna niets aan kunt doen.

Maar het probleem is als volgt: zodra ik de motor start gaat de choke klep dicht (dat is normaal) maar daarna hoort hij meteen weer een stukje open te gaan, en dat doet 'ie niet, dus de motor verzuipt en slaat af als ik geen gas blijf geven.
Het is na ongeveer 30 sec. afgelopen en dan loopt de motor verder goed.

Wie o wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Oh, en nog even een vraagje, wie weet waar ik nieuwe raam rubbers kan krijgen behalve bij de dealer?

Alvast bedankt,

Groeten Sjoerd

Geplaatst door

sjoerd golf II 1.6 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

simpel de oplossing is de vakuumdoos bij de carburatuer te vervangen ,
schrijf wel voordat je naar de dealer gaat je carburateurnummer op dit staat op een label boven op je carburateur en daarmee bedoel ik echt onder een van de bovenste schroefjes van je carburateur daar zit het label.

brandweerman 0

18 jaar

Hey brandweerman bedankt voor je reactie :D
heb meteen de volkswagen gebeld en zij zeggen dat een pn motor geen vacuümdoos/cooldown box heeft omdat hij elektronisch geregeld is.

Hey die sjooerd zet er een een foto op dan kan ik je zo aanwijzen welk onderdeel defect is ,
uit mijn hoofd weet ik hetzo niet bij een pn motor.
groetjes

brandweerman 0

18 jaar

Mr. Hellemons als je het niet zeker weet moet je niet overal op antwoorden.
Je brengt mensen op een dwaalspoor.
Een PN motor heeft een electrische carburateur zoals sjoerd al zegt en alle 1600 cc motoren hebben dat van dit bouwjaar.
Die klep boven in de carburateur wordt electronisch geregeld door het motorregelapparaat.
Als die klep het probleem veroorzaakt kan het zijn dat de massa niet goed is aan de carburateur en anders zou het wel eens aan het regelapp. kunnen liggen.

Benny1078 0
badge

18 jaar

De magazijn man en een monteur bij martin schilder zeggen dat een veertje ergens los zou kunnen zitten maar het kan idd ook de regeleenheid zijn en die zit op € 285.- ex. de choke klep word ook bediend door een stappen motor. Ik zal voor de zekerheid vanmidag even een foto hier zetten.

Een vriend van mij heeft net een golf gekocht met hetzelfde blok der in en we hebben even de computer omgewisseld maar het probleem blijft dus het zit in iedergeval niet in de computer, heeft iemand nog andere ideën van wat het zou kunnen zijn?

Sjoerd,
De chokeklep wordt elektronisch geregeld aan de hand van een temperatuursensor in het koelwater. Deze sensor is te vinden in de koelwateraansluiting aan de voorzijde van het blok. Hier zitten er 2, waarvan je de sensor moet hebben die het dichtste bij het blok zit. Als het goed is heeft deze een blauwe stekker. Bij onze Golf bleek deze defect te zijn. Na vervanging was het probleem opgelost.

Groeten, Kees

Kees Best 0

18 jaar

Hey Kees bedankt voor je email trouwens, ben vergeten iets terug te sturen.
Volgens mij zijn allebij die sensoren die daar zitten al vervangen, zal het voor de zekerheid nog even navragen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.