Volkswagen Golf: startprobleem Golf IV

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi

Hallo,

Ik zit met een behoorlijk irritant probleem die zelfs de dealer niet op kan lossen.
De golf IV (tdi 115PK) die ik heb slaat heel erg moeilijk aan. Dit is het geval als de auto een tijdje stil heeft gestaan, zoals elke ochtend.
Wat er allemaal aan gebeurt is om het probleem op te lossen: Branstofpomp vervangen, gloeibougies doorgemeten, brandstofretourklepje vervangen, gekeken of tandriem op tijd staat, verstuivers gecontroleerd, brandstofdruk gecontroleerd, brandstofdrukklepje is gecontroleerd.
Brandstof leidingen afgeknepen om te bekijken of het voor of na de motor zit, er is geconstateerd dat het probleem in de aftapplug van de filter zit, hier zit een haarscheur in wat valse lucht aanzoog, filter vervangen, probleem volgens dealer opgelost echter dit is dus NIET het geval. Dit is allemaal door de dealer gedaan die er dus gewoon niet uit is gekomen.

Bij het proberen te starten, na een tijdje proberen, slaat de auto aan, hierbij komt er soms wel rook uit de uitlaat.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen.

groet A. Karasu

akarasu

Geplaatst door akarasu (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Stond er geen soring in het geheugen?

Ricky,

akarasu (0), 17 jaar geleden

Is uitgelezen, geeft niets aan helaas.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

mhhh

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Probeer eens een nieuwe temp.sensor.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

een 115 pk ? brandstofpomp vervangen ? of is deze auto gekietelt naar 115 pk ?

paul,

akarasu (0), 17 jaar geleden

Een nieuwe temp sensor kan k eventueel wel proberen, maar dat daar de oplossing ligt betwijfel ik. Als de motor is afgekoeld (na 4-5 uur) slaat die wel moeiteloos aan.

Brandstofpomp is dieselpomp. En het is een rode d rode i, dus standaard 115pk..

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

het betreft een pomverstuiverdiesel 115 pk motorcode AJM.

het is zeker de moeite waard om de tempratuursensor G-62 eens uit te wisselen. indien deze stuk is of afwijkt van waarde kan deze dit soort storingen veroorzaken.

paul,

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img159.imageshack.us/img159/6659/...[/img][/url]

een defect aan de tandempomp is ook een mogelijkheid

[url=http://imageshack.us][img]http://img301.imageshack.us/img301/6360/...[/img][/url]

‒ → Manometer VAS 5187 aansluiten zoals aangegeven.
‒ Motor starten en stationair laten draaien.
‒ Elektronicatester VAS 5051 aansluiten en inzetgebied "Zelfdiagnose" kiezen. Met systeemcode "01" het regelapparaat voor motorelektronica kiezen.
‒ Diagnosefunctie "08-Meetwaardenblok lezen" kiezen.
‒ Via de cijfertoetsen groepsnummer "2" intoetsen en
ingave met de Q-toets bevestigen.
‒ Het stationaire toerental in displayveld 1 aflezen.
‒ Toerental tot 1500 1/min verhogen.
‒ Weergegeven druk op manometer controleren.
Voorgeschreven waarde: ten minste 3,5 bar
‒ ←-toets indrukken.
‒ Op 06 drukken voor "06 EINDE functiecode".
‒ Contact uitschakelen.
Wordt de voorgeschreven waarde niet bereikt:

‒ Tandempomp vervangen => blz. 20-56, Tandempomp uit- en inbouwen.

paul,

akarasu (0), 17 jaar geleden

Laten we hopen dat dat het is. Ik zal het laten vervangen en laat het wel weten.
Tot nu toe, heel erg bedankt.

akarasu (0), 17 jaar geleden

Tandempomp controleren en eventueel vervangen is iets voor de dealer neem ik aan. Ik zal hem wel weer daarheen brengen waar ik eerlijk gezegt niet echt zin meer in heb.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=akarasu]Tandempomp controleren en eventueel vervangen is iets voor de dealer neem ik aan. Ik zal hem wel weer daarheen brengen waar ik eerlijk gezegt niet echt zin meer in heb.[/quote]
er hoeft nog niks worden vervangen... alles is te controleren en helaas niet iedereen neemt daar de moeite voor. in het algemeen begint men al vaak dingen nutteloos te vervangen die achteraf gezien niet nodig waren geweest en dat is jammer want dit maakt het autorijden vaak zo duur en niet alleen duur... mensen worden daar ook moedeloos van.

paul,

akarasu (0), 17 jaar geleden

Moedeloos worden, idd daar heeft u groot gelijk in..
Na 5-6 uur diagnosetijd heeft de dealer niet kunnen vinden wat het is, het enige wat ze zeggen is dat ik een afspraak moet maken en dat ze verder moeten gaan zoeken. Ik heb zelfs de dieselpomp vervangen wat achteraf niet nodig was.

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik zou als ik jouw was eens een afspraak maken met Paul.
Deze heeft al heel wat onoplosbare problemen opgelost.
Paul sleutelt tenminste nog met gevoel en verstand aan een auto, en doet niet mee aan die vervang cultuur.
Ik zou er een paar liter diesel aan wagen.

akarasu (0), 17 jaar geleden

Ja ik had hem idd gemailt, heb echter geen antwoord terug gehad.
Het zou fijn zijn als eindelijk iemand er naar keek die er verstand van heeft.

mvg A. Karasu

Santa (0), 17 jaar geleden

Lekkere dealer, Ahmet....

Plug and PAY system...............!

akarasu (0), 17 jaar geleden

Na een lange tijd weer een reactie van mij kant.
Helaas ben ik weer 200 euro verder en is Paul er zelfs niet in geslaagd om de oplossing te vinden voor mijn probleem. Ik geef het dus op, dan maar 5 minuten eerder de deur uit in de ochtend :- (

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ahmet

jammer om te horen dat het probleem nog niet is opgelost, na toch een storing te hebben gevonden (cilinderoverslag) is door mij de bekende kabelboom naar de pompverstuivers onder de klepdeksel in overleg vervangen. ook is de motor volledig in meetwaardeblokken bekeken, de afgelezen waardes waren correct tot in de puntjes. tevens waren er aan de pompverstuivers geen afwijkingen te zien wat zou kunnen duiden op een defecte pompverstuiver(s) ook is de auto voorheen al meerdere malen aangeboden bij een dealer, ahmed heeft mij daarvan alle rekeningen laten zien, zelfs de dealer staat na een zoektocht van ruim 5 uur nog steeds voor een raadsel en kunnen ook geen oplossing bieden.

''wie het weet mag het zeggen''

groet

paul,

Santa (0), 17 jaar geleden

Misschien een te langzaam draaiende startmotor....?

kilometervreter (0), 17 jaar geleden

Misschien dat je accu niet goed is?? Te weinig water of gewoon oud? Dynamo...?

Ik heb namelijk zelf ook een Golf uit 2000 met een 115pk tDI motor en deze start de laatste tijd ook iets moeilijker als anders, ik dacht eerst dat het aan de winter zou liggen maar zoals jij verteld... 's ochtends idd moeilijker en de rest van de dag geen last... klinkt mij lichtelijk bekend!
Nu is het bij mij 'nog' niet zo dat de startmotor meer dan 1 a 2x ronddraait voor hij aanpakt maar het gaat minder goed als dat het hoort te gaan...
Dat dit moeilijker gaat, merk ik aan de manier waarop de passat van m'n vader start, deze klinkt beter.

Zelf had ik het idee dat de accu niet goed meer is...

Ruben

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

accu, startmotor dat zijn zaken waar na het uitlezen van een evt storing het eerst naar gekeken wordt. nu is het wel zo dat ik de auto niet in koude toestand heb mogen ontvangen, en hem nooit heb kunnen testen in koude toestand. mede doordat ahmed nog student is en een klein buget heeft en al heelveel geld heeft uitgegeven, waar ik overigens alle begrip voor heb wilde hij de zoektocht naar het probleem verder staken.

paul,

kilometervreter (0), 17 jaar geleden

Ik ging er idd al vanuit dat daar als eerst naar wordt gekeken maar het zou naar zijn als dat te snel wordt uitgesloten.

Tegen die tijd dat het bij mijn Golf ook erger wordt en ik me er echt aan ga irriteren zal ik aan jou denken zodat je het zelf ook kunt ervaren "als Ahmet en ik tenminste over hetzelfde praten".

Ruben

akarasu (0), 16 jaar geleden

Na een hele lange tijd reageer ik weer omdat ik er geen zin meer in had. Heb dus ook verder niet meer naar de reacties gekeken.
De accu had ik ook al vervangen dus daar lag het niet aan. En ik denk en weet bijna zeker dat het ook geen startmotorprobleem is, want dan zou het vaker een probleem opleveren dat het niet start.
ECHTER, ben ik iets verder dan waar ik was...
Ik weet de oplossing niet maar weet wanneer die WEL goed start.

Een tijd geleden ben ik in Duitsland geweest en had de auto flink op zijn staart getrapt. De volgende ochtenden startte de auto probleemloos terwijl het op de dag naar Duitsland nog problemen gaf bij het starten.
De auto is 2 weken lang gebruikt en probleem was opgelost. Dit was echter tijdelijk. (auto wordt gebruikt door mijn zus en zij rijdt heel rustig met de auto). Na deze twee weken heb ik de auto weer gepakt en ging er iets minder rustig mee rijden dan mijn zus (hoge toeren). En idd, volgende ochtend startte hij weer gewoon goed. En het probleem is nu weer verholpen, alleen weet niet voor hoelang dit is. Maar ik weet in ieder geval wat de oplossing voor het probleem is.

Misschien kunnen jullie verder met deze informatie, daar ik geen verstand heb van autos.

Marcel Klein (0), 16 jaar geleden

een volle "katalysator" ?

Is de startmotor vervangen? Na montage van een origineel dealer geleverde startmotor start mijn auto ook stukken beter ivm hogere toerental.

akarasu (0), 16 jaar geleden

Bij een volle katalysator moet de auto toch inhouden?? En bij een niet goede startmotor moet die toch vaker problemen geven?

Hoe controleer ik dit zonder iets te vervangen??

opelzafira (0), 16 jaar geleden

Beste Ahmet,

Als je 's ochtends het stekkertje van de tempsensor los legt alvorens het starten, start de auto dan beter?

akarasu (0), 16 jaar geleden

OPLOSSING:

POMPVERSTUIVERS vervangen en de auto werkt weer perfect. Dankzij diesel specialist..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.