auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: startprobleem passat 2.8 v6 30v

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 v6 30v

ik ben in het bezit van een passat 2.8 v6 4 motion. (benzine)

he probleem is dat als de motor warm is deze niet wil starten.
de startmotor draait rond maar de motor slaat niet aan.
in het eerste geval heb ik de temp sensor vervangen omdat deze nog wel een storingen wouden geven. was niet het geval maar ik wou het zekere voor het onzekere nemen. hellaas niet de oplossing.

nu heb ik op het moment van het probleem er een bougie uitgedraaid en gecontroleerd op vonk.
geen vonk in dit geval.
de auto is uitgelezen en had geen foutcodes.
nu had ik ook voor de zekerheid het toerentalsensor vervangen. probleem was hiermee niet opgelost, maar wel gaf de auto een storing aan.
namelijk een storing over zijn toerental sensor.(G28)
dit vind ik vreemd , er is precies dezelde sensor in gekomen dus het lijkt me erg sterk dat deze ook kapot is. de bedrading is gechecked en niks bijzonders aan waargenomen.
wat verder vreemd is dat als ik de auto met warme motor probeer aan te duwen, hij gewoon direct aanslaat.

als ik de auto probeer te starten op de startmotor geeft ie de foutcode. wis ik deze en duw hem aan geeft ie hem niet.
weer met de startmotor en jawel hij is er weer.! ik weet niet meer waar ik moet zoeken. misschien de startmotor?

hier de foutmelding die die geeft op het moment die je hem start op de startmotor
ps ook geprobeert te starten met de tempsensor los. geen resultaat.


foutcode: 16706 P0322
nl Sensor voor toerental van de motor (G28) geen signaal
du Geber für Motordrehzahl (G28) kein Signal
en Engine Speed Sensor (G28) No Signal
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Motor slaat af
Motor start niet
Storingslampje brandt
Snelheidsmeter doet het niet

Mogelijke oorzaken:
Sensor Toerental Motor (G28) zit los
Sensor Toerental Motor (G28) is kapot

Mogelijke oorzaken:
Check/vervang Sensor Toerental Motor (G28)

Extra info:
De Sensor Toerental Motor (G28) wordt ook gebruikt als referentiesensor voor de positie van de krukas

ik weet niet meer waar ik moet zoeken. misschien de startmotor?

Geplaatst door

1983ronald1983 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk toch dat je het probleem moet zoeken in de krukaspositiesensor,is deze verwisseld door een nieuw exemplaar ?

Ik neem aan dat de startmotor nog goed en snel genoeg ronddraait ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Kennelijk stoort je startmotor op het signaal van de BDP-sensor (G28).
Kijk waar de bedrading loopt. Komt deze in de buurt van de startmotor en/of de voedingskabel van de startmotor?
Zo ja, probeer dan de draad van de BDP-sensor te verleggen.

oldford 0
badge

15 jaar

de sensor is idd verwissed door een nieuw exemplaar.

lees op internet toch aardig veel verhalen dat de startmotor te langzaam draait, maar naar mijn idee loopt ie van mij goed rond.
ze hoor ik ook dat het eigenlijk moeilijk te horen is of de motor snel genoeg rond draai.

wat mij wel opvalt en dat deed ie eerst niet, op het moment van starten springt de toeren teller heen en weer tussen de 0 en 200 toeren.. eerst bleef ie gewoon dood liggen tot ie aansloeg.

dus het verhjaal van oldford klinkt mij dan wel logisch in de oren.

zal morgenavond weer een een blik onder de auto nemen.

wat mij trouwens nog is opgevallen, de eerste x start de auto perfect, geen vuiltje aan de lucht, maar na een ritje van circa 300 400 meter krijg ik hem dus al niet meer aan de praat.

hou jullie op de hoogte

We zijn benieuwd Ronald

stefan84 0

15 jaar

[quote=oldford]Kennelijk stoort je startmotor op het signaal van de BDP-sensor (G28).
Kijk waar de bedrading loopt. Komt deze in de buurt van de startmotor en/of de voedingskabel van de startmotor?
Zo ja, probeer dan de draad van de BDP-sensor te verleggen.[/quote]
Is te simpel

Als je de sleutel in startstand draait verwacht de ECU na een aantal seconden een door de startmotor rond draaiende motor te zien. bij een defecte of verkeerd afgestelde G28 ziet ie niets, resulteert in storing....

Als je aanduwt verwacht de ecu niets. hij staat met contact aan. Ziet ie een G28 signaal gaat ie inspuiten en zou de motor gaan lopen. Ziet ie hem niet doet ie niets.

Conclusie de G28 is wederom defect, verkeerd gemonteerd of van verkeerd type.

audia4 0
badge

15 jaar

hoi audia4,

aangezien die sensors ook niet de wereld kosten , heb ik besloten om er nogmaals een nieuwe op te gaan zetten. aan de hand van jouw conclussie.

heb verder nog ff de bedrading gechecked en hier was ook verder niks aan te vinden.

hou jullie weer op de hoogte van de vorderingen

nieuwe sensor erin, hellaas geen resultaat......

viel mij wel op dat het net leek of de sensor ergens tegen aan liep. zou dit er mee te maken kunnen hebben. als ik hem doormeet geeft ie wel de goede waardes..

starks nog even uitlezen..

als ie ergens tegenaanloopt zit het zeker niet goed. hoort 100% vrij te lopen.

audia4 0
badge

15 jaar

als ik de eerste sensor zo bekijk lijkt hij het zelfde , net zo als de 2e en 3e tiss wel miniminimaal , vraag me af hoe het mogelijk is dat ie ergens tegen aan loopt/heeft gelopen.

Waar zit deze sonde bij deze wagen gemonteerd?? in het vliegwielhuis?? neemt ie de stand af van het vliegwiel...



Zo ja, als hij iet raakt, en dat zichtbaar is aan de sonde, dan ben je de gelukkige met een massavliegwiel wat ruim is. (dus vervangen moet worden) ben je zo'n slordige 800€ voor verder, ex koppeling, ex montage.

Ben er even van uitgegaan dat het een handgeschakelde uitvoering is, de automaatbak heeft geen vliegwiel maar een meeneemschijf.

audia4 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.