auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Startproblemen bij golf type 3 1.8 gl 1992

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Wij hebben een erg leuke golf 3 gekocht. Wel eentje die opgeknapt moet worden. De golf had al startproblemen toen wij hem kochten. De startmotor deed het niet. Deze is nu vervangen. De auto start 's ochtends de eerste keer wel maar zodra er in gereden is en de auto weer gestart wordt lukt het niet meer. Je hoort de startmotor draaien, de motor draait ook gewoon maar hij slaat niet aan. Aanduwen wil wel maar gewoon starten niet.

Als wij er een tijdje in rijden begint het olielampje ook te knipperen en te piepen. Dit terwijl de olie goed peilt. Als je rijdt en je trekt de auto goed op dat stopt het knipperen en peipen van het lampje. zodra je weer constant rijdt begint het weer.

Wie weet iets van deze problemen of heeft er ervaring mee gehad?

Alvast bedankt!!!

Geplaatst door

Resus (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toen je de auto kocht,hebben ze toen niet verteld waarom ze hem weg deden of wat er aan mankeerde ?

Met het start verhaal,draait de motor wel snel genoeg rond als je hem starten wilt ? ( warme motor )

Als het olielampje brand betekent dat dat de oliedruk te laag is,het geeft niet het oliepeil op de stok aan.
Maar als het lampje brand kan dat ook verschillende oorzaken hebben,de sensor zelf / de bekabeling / of de oliedruk zelf.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Wij hebben de auto gekocht van een handelaar. Deze heeft niets aan de auto gedaan behalve apk keuring waar hij zo doorheen is gerold. Het was een inruiler. Wij hebben voor weinig geld deze auto gekocht en weten dus niets van het verleden.

De motor draait snel genoeg rond, ook als deze warm is.

Wij willen de problemen zoveel mogelijk zelf op te lossen. Mijn vraag is waar zit de olie sensor bij een golf?

Resus 0

15 jaar

Dat starten kan ook een probleem in de ontsteking zijn,je kan de auto eens laten uitlezen,wellicht word je dan misschien al wat wijzer van het probleem..de oliedruksensor zit op het oliefilterhuis ( in de buurt van de peilstok ) sommige hebben er ook nog ene in de zijkant van de kop zitten.

Oliedruk = 2 bar bij 2000 toeren.

stefan84 0

15 jaar

Heel erg bedankt voor je reactie. Mijn vriend gaat zo ook weer even naar de auto kijken. als we er zelf niet achterkomen gaat hij deze week naar de garage.

De onsteking ziet er nieuw uit maar er zit iets vocht aan de binnenkant van de onsteking. Kan dit ermee te maken hebben?

Resus 0

15 jaar

We hadden gelezen dat het starten misschien lag aan het contactblokje en je de sleutel moest bewegen. Dit hebben we net gedaan en de auto start!!! Dus morgen zo'n contactblokje ophalen. Hoe duur is dit en kun je dit zelf vervangen?

Nu alleen nog het raadsel van de olielamp.

Resus 0

15 jaar

olielamp, meet de druk eens.... kan wel dat de pomp zijn opbrengst niet haalt. b.v. door slijtage van de pomp zelf of de lagers in de motor. Vastzittende regelplunjer kan ook, verstopte aanzuigzeef ook. (korten ritten auto's)

contactblokje: stuur er af, schakelaars er af, hele aluminium huis met contactslot en al er af (sleutel er in, in contact aan stand, anders krijg je ongelovelijke ruzie met het stuurslot)

contactblokje kan er dan van achter af uit, zit met een sterschroefje vast.

audia4 0
badge

15 jaar

kosten zijn nog geen € 20,- voor het contactblokje...

stefan84 0

15 jaar

We gaan morgen olie verversen en vervangen door dikkere olie. kijken of dat helpt. Ook gaan wij proberen het contactblokje te vervangen. Kan het kwaad om in de auto te rijden in deze staat?

Heel erg bedankt voor de reacties.

Resus 0

15 jaar

1, helpt niet, deze motoren hoort 10w40 in. 2 daar los je een probleem mee op, 3 als de oliedruk werkelijk te laag is sloop je de motor.

audia4 0
badge

15 jaar

Persoonlijk zou ik het gewoon bij een 10W40 houden,motorolie + filter = +/- 3,8 Liter.. je kan wel wat dikkere proberen maar denk niet dat dat de oorzaak oplost..

Of het kwaad kan weet ik niet,ligt een beetje aan wat de oorzaak is.als het bv een sensor is,kan het geen kwaad,maar is er iets met de oliedruk zelf,kan dat wel schadelijk zijn..

Zie foto voor het contactblokje :

[url=http://img16.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img16.imageshack.us/img16/9931/co...[/img][/url]

Succes ermee..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Dank je wel voor de foto's. We rijden morgen eerst wel naar garage voordat we er echt mee aan de slag gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Resus 0

15 jaar

We hebben vandaag olie ververst. Het koperenringetje vervangen, oliefilter en de witte sensor vervangen. Nu piept de auto alleen nog als we van de snelweg af komen en dan ook maar heel even.
Ik heb gelezen dat het met het aantal bar te maken kan hebben wanneer de sensor aangaat. Kan dat in dit geval?

Morgen gaan we bezig met het contactblokje, Hopen dat dat het startprobleem is.

Resus 0

15 jaar

Ik zou even de oliedruk meten,moet zoals ik al zei 2 bar zijn bij 2000 toeren..

Succes..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

vandaag bij de garage langs geweest. Zij hadden geen oliedrukmeter(ongeloofelijk maar waar) dus daar schoten we niet veel mee op. De schakelaar die er nu in zit is van 1.6-2.0 bar. Is het wijsheid om er 1.4 bar zetten? Ik las de volgende oplossing voor dit probleem:

quote van vwgolfje "Probleem is al heel oud,ligt aan de hogedruk olieschakelaar.De waarde van de schakelaar staat er achter op (als die origineel is).VW heeft hier vroeger andere schakelaars voor voorgeschreven.Er moet een schakelaar van 1.4 of 1.6 bar in.Het probleem is nl dat als de olie erg heet en dus erg dun is de oliedruk bij 2000 omw. net beneden de 1.8 bar komt wat overigens geen problemen geeft,en pertinent geen schade oplevert.Ik zou er een schakelaar van 1.4 in zetten.Succes"

aangezien het erg lastig wordt om de oliedruk te meten op het moment van piepen is dit geen handige oplossing. Als de oliepomp kapot zou zijn volgens de garage het olielampje continu moeten knipperen.

Raden jullie aan om de sensor te vervangen of is dit schadelijk?

Resus 0

15 jaar

We zijn net naar de autozaak geweest en hebben sensor opgehaald van 1.4 bar. Een stuk meegereden en geen piep meer:D Dus hopen dat dat zo blijft.

Resus 0

15 jaar

Gaat hij nu weer piepen,controleer dan maar gelijk de oliedruk..

Volgens mij omzeil je nu het probleem en achterhaal je niet de oorzaak ervan..

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.