hallo
ik heb een groot probleem met mijn golf 4 gti uit 98 1.8 20vt
het probleem begon dat de auto stotterde en af en toe uitviel, gasklephuis schoongemaakt en naar garage inleren
garage kon er niet in komen, ik dacht printplaat gasklephuis kapot.
gasklephuis opgestuurd naar een bedrijf in almelo en laten reviseren
bij terugkomst monteren en kon er nog steeds niet in komen diverse bedrading door meten een grote weerstand in de bedrading
nieuw draad trekken en nog een x proberen, ja kon er nu in komen gasklep nul stellen klikt dan ook een x
het probleem is dat mijn golf stationair 1000 rpm draait af en toe op loopt maar wanneer ik bijvoorbeeld mijn
airco inschakel zakt die terug naar 850 rpm wat zo hoort dit doet die niet altijd
wanneer ik bij stilstand het gas in stap bijvoorbeeld naar 2000 toeren blijft die even hangen op 12/1300 rpm
ik heb ook het gevoel dat als wanneer ik mijn gaspedaal rustig aan tik hij een beetje schokt.
bij vw dealer geweest weer uitlaten lezen en er staan geen fouten in, ik denk dus een sensor of iets wie nog net binnen de tolerantie valt
waardoor ik dus geen foutcode krijg
voor de rest loopt de auto goed het is niet dat die erg in toeren schommelt
gaskabel staat niet te strak
met remmenreiniger rondgespoten er veranderd niks dus denk ook geen valse lucht
kan het zijn dat mijn lambda sensor dit is en hoe kan ik dit dan het beste testen
en welke opties heb ik nog meer?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer toch maar eens de vacuumslangen op lekkage..
Ik lees : hij rookt niet overdreven ? Welke kleur rookt hij ?
nee sorry ik bedoel wanneer die gewoon stationair loopt rookt die niet maar ivm turbo bij echt vollast uiteraard een klein beetje zwart,
niks overdreven
bij dealer hebben ze ook verschillende dingen na gekeken op valse lucht en heb er zelf ook bijna een bus remmenreiniger tegen aan gegooid
en het is niet dat die altijd oploopt en soms wanneer die oploopt valt die ook wel weer eens iets terug
15 jaar
Dat schokken bij heel rustig rijden heb ik ook met mijn S3 (gehad).
Wanneer ik octaan 95 tank doet ie dat heel erg, ook stationair loopt ie dan niet echt lekker.
Met 98 is het beter, laatste paar weken tank ik octaan 100 bij Shell in Duitsland, dat is merkbaar nog beter.
nou denk niet dat dat er wat mee te maken heeft, ik ben vandaag weer bij garage geweest en uitgelezen ze hebben via de computer mijn lambda beeld bekeken en dat zag er goed uit verder nog even co gemeten dat was ook goed en de temperatuur gemeten tussen het water in het potje en de sensor zit een kleine 10 graden verschil wanneer je de stekker eraf trekt komt er automatisch 60 graden in beeld te staan???
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar