hallo
ik heb een caddy 1.9 tdi 77 kw bjb en heb de volgende problemen als ik op een kruising of lichten kom of ergens stop gaat hij heel licht schokken op stationair
en dan meteen hoger draaien tussen de 1000 a 1100 toeren maar heeft dit niet altijd soms elke keer een week lang en dan een week ni of langer soms wel en ni. de alternator gaf piekspanning rond de 15 volt en heb deze vervangen dit was zeker een oorzaak maar wat zie ik over het hoofd of welke schade heeft de alternator aangericht want ik heb zeer lang rond gereden met dit probleem.
ook onder de 5 graden start hij slecht duurt iets langer voor hij aanslaat en zodra gestart gaat hij onregelmatig draaien op stationair na + - een minuut draait hij weer heel goed dit heeft hij enkel na een nachtje stilstaan gloeibougies zijn recent vervangen is het de dieselpomp of een injector? ik heb een vag com dus als iemand tips heeft met wat en hoe ik het best eens naloop dan hoor ik het graag.
1 Fout Gevonden:
01598 - Spanning rij-accu
000 - - - Intermitterend
1 Fout Gevonden:
18051 - Storinggeheugen van
P1643 - 000 - elektron. centr. eenh. afvragen
Bevries Frame:
TPM: 1029 /min
Koppel: 28.0 Nm
Snelheid: 0.0 km/h
Belasting: 0.0 %
Voltage: 14.52 V
Bin. Bits: 11000000
Koppel: 170.0 Nm
Bin. Bits: 1 01 0
1 Fout Gevonden:
18354 - Regelapparaat 1 voor koelluchtventilator
P1946 - 000 - defect/voedingsspanning onderbroken - Intermitterend
wat ik al vervangen en ge probeert heb en herstelt is het volgende:
nieuwe zwaardere batterij 2de op jaar tijd
nieuwe alternator
nieuwe starter een 2kw
nieuwe gloeibougies
klv temperatuur sensor op de termostaat
zekeringen op geschuurd en in gevet waren wel ge oxideert
kabel breuken herstelt van de kabel boom boven de starter
alle masse kabels opgeschuurd en ook ingevet waren ook ge oxideert
de wagen is ook al ge update bij vw
ik hoop dat er na al zeker een jaar zoeken iemand mij kan zeggen waar het probleem zit? de moed zakt mij in de schoenen.
ben zelf mekanieker en los dit graag zelf op hoop dat iemand mij daar bij kan helpen.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 18354 P1946
Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.
nl Regelmodule 1 (J293) voor Ventilator Koeling defect
du Steuergerät 1 (J293) für Kühlerlüfter defekt
en Control Module 1 (J293) for cooling fan faulty
Extra info bij de foutcodes
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar Regelmodule (J293) defect
Regelmodule (J293) defect
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar Regelmodule (J293)
Check (meetwaardeblokken) / vervang Regelmodule (J293)
Is de distr riem recent vervangen, zo ja, dan zou ik de nokkenastiming eens uitlezen.
Dat zou het schokken en slecht starten kunnen veroorzaken.
Beste
Bedankt voor uw reactie
Wat betreft de zekering dat is zeker al in orde de bedrading heb ik ook na gekeken maar weet niet juist welke bedrading ik moet uitmeten
De distributie riem is 20 d km vervangen geweest en had het toen ook al het word erger en erger het start probleem
9 jaar
Deze middag starte hij amper en draaide op 2 cilinders ongeveer een minuut lang en deze avond starte hij zonder problemen en draaide zoals het moest is er echt niemand dat ervaring heeft met deze problemen of bij wie dit bekend voor komt?
9 jaar
Lange tijd geleden heb ik ook een vergelijkbare storing gehad in mijn auto (VW polo 1.9 SDI).
Heeeeel veel sensoren meldde onderbroken/intermittant voeding. Wil dus zeggen dat de voedingsspanning vaak weg valt.
Indien in een auto de voedingsspanning wegvalt zullen heeel veel sensoren van slag raken en gekke meldingen gaan geven.
Bij mij waren het twee dingen die deze klacht veroorzaakten.
1] relais 109 (verbind de accu door met veel verbruikers)
2] een zwaar beschadigde kabelboom in een scharnierpunt van mijn laadklep die soms sluiting maakten tegen het chassis. Soms gingen er zekeringen uit, soms niet.
Zoek dat relais, en vervang het domweg. Weet niet of dat in jouw auto hetzelfde nummer heeft.
Voor wat kabelbomen betreft: rotwerk. Trek eens wat deur-doorvoerrubbers eruit, en check alles.
9 jaar
Dat zal ik zeker doen want ik heb soms wel foutmeldingen van de centraal vergredeling van de deuren maar ik gaf daar geen aandacht aan want alles werkt maar mss zit daar wel het probleem zoals ge zegt.
Heel erg bedankt
9 jaar
ik heb jullie tips nagelopen en geen problemen gevonden behalve dat mijn gloeibougies niet aangestuurd worden er is geen spanning aanwezig dus wat dit betfreft moet ik nog uitzoeken wat er scheelt maar wel raar dat ik daar geen foutmelding van krijg.
en het stationar hoger draaien en foutmelding 01598 - Spanning rij-accu dat probleem zit hem in de software kan bijna niet anderns denk ik of heeft er nog iemand tips voor mij?.
en foutmelding 18354 - Regelapparaat 1 voor koelluchtventilator is opgelost na het vervangen van de temperatuurschakelaar op de radiator
9 jaar
het probleem met mijn voorgloei systeem is opgelost slecht contact op de rekeneenheid en hier bij blijkt de storing 01598 ook weg te blijven en het stationair hoger draaien dus ook. eindelijk is het opgelost.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar