300 bezoekers online

Volkswagen Golf: stationair pendelen vw golf2 1.6 pn 51kW

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v motorcode PN

Hallo,

Ik heb een golf 2 uit 92 met de bekende 2e-e pierburg carburateur.
deze heeft uiteraard al de nodige problemen gegeven.
de volgende dingen zijn al vervangen:
voetpakking (was gescheurd)
alle kleine vacuumslangetjes
de witte ronde pot (gasklepregelaar?)
carb reiniger door de benzine
nieuw luchtfilter
nieuwe bougies

als de motor koud word gestart dan gaat de motor eerst hoog in de toeren, zakt dan vlot af naar normaal. daarna is het net of hij op 3 poten gaat lopen. eenmaal wat warmer is dit ook over. dan blijft hij stationait in de toeren heen en weer pendelen tussen de 650 en 1000 tpm.
optrekken doet hij zonder horten en stoten alleen bij koppeling intrappen zakt het toerental zo laag dat rode lampje op dash even gaat branden dan schiet het toerental weer naar 950 en gaat weer pendelen .
wat zou dit kunnen zijn?
(ik hoop het zo duidelijk mogelijk omschreven te hebben)

vr. gr. Henk

meijer_henk

Geplaatst door meijer_henk , lid sinds 9 jaar geleden

10 Reacties

Bartvdlinden PRO, 9 jaar geleden

Betse Henk

-Kijk eens of de motor ECU niet nat is van binnen. Ook is het zo dat deze motor warm zeer direct op zijn lambda sonde loopt deze zit soms dichtgerot
gr bart

berendonck PRO, 9 jaar geleden

De stationaire sproeier even nakijken en de koelvloeistoftemperatuursensor.

En kijk even of er ergens koelvloeistof lekt.

Gr. Harry

meijer_henk, 9 jaar geleden

Okee, dank voor de oplossingen. we gaan er zaterdagmorgen naar kijken.
Als iemand nog wat suggesties heeft waar we naar zouden kunnen kijken hoor ik ze graag

meijer_henk, 9 jaar geleden

Vandaag gekeken wat de oorzaak was.
de verbinding tussen het schuifstekkertje en draad van de lambdasonde was niet goed. deze is nu vervangen en de motor loopt stationair veel beter.
koelvloeistofsensor was kortgeleden al vervangen.

meijer_henk, 9 jaar geleden

*update*
vacuumslang naar rembekrachtiger zat niet al te vast op het inlaatspruitstuk. vastgezet met nw slangklem.
chokeklepmotor (vordrosselansteller) uitgewisseld met een andere.
loopt nu tussen 750 en 1000 tpm stationair.
af en toe onder het rijden zakt het toerental bij intrappen koppeling naar zo'n 550 tpm terug om dan weer naar ''normaal'' te gaan.
nog steeds niet 100 % dus

meijer_henk, 9 jaar geleden

waar kan ik trouwens die stationaire sproeier vinden? en hoe schoon te maken?

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Kijk hier maar even > http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Gr. Harry

meijer_henk, 9 jaar geleden

gevonden,dank daarvoor. gewoon even doorblazen dus...
en over de lambda sonde....deze kan dichtgeroet zijn, is deze ook schoon te maken of die te vervangen door nieuw?

berendonck PRO, 9 jaar geleden

De sonde kun je even schoonbranden met de brander.

Gr. Harry

meijer_henk, 8 jaar geleden

de golf is inmiddels niet meer in ons bezit dus wat dat betreft kan dit topic op slot.
Zijn vervanger is een golf 4 1.6 16v 77kW

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.