374 bezoekers online

Volkswagen Golf II: Golf 2 slecht stationair niet optrekken

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 carburateur

Hallo ik zit met het volgende probleem met mijn auto . Als de auto koud is loopt ie heel slecht stationair en kan ik er haast niet mee wegrijden zo slecht doet ie het dan . Als die eenmaal warm is heb ik geen problemen . This puur alleen als die koud is dat ie zwaar inhoud / slecht stationair . Ik heb de rubberen pakking vervangen die tussen de spruitstuk zit en dat carb . En ik heb gecontroleerd of dat ene spiraaltje van de carburateur wel opengaat , heb ik getest om even dat ding uit de carb te pakken en in warm water te stoppen . (had begrepen dat dat ding iets met de koudstart te maken had) . Maar verder geen verschil. het gaat om een pierburg carburateur . wat zou het kunnen zijn ? Of zou het kunnen wezen dat die carb gewoon af is ?


gr r

Rolfovr6

Geplaatst door Rolfovr6 , lid sinds 12 jaar geleden

12 Reacties

Benny Vee PRO, 9 jaar geleden

Waarschijnlijk is de pulldowndoos lek, die zorgt ervoor dat je chokeklep iets open wordt getrokken bij koude motor anders verzuipt ie.

Rolfovr6, 9 jaar geleden

oke en hoe ziet die pulldown doos eruit ? en kan ik zoiets testen ? was nog even vergeten bij te zeggen dat ik al een keer alle vacuum slangen heb vervangen ...

Benny Vee PRO, 9 jaar geleden

Klein rond zwart kunstof kastje aan de carburateur met 2 vacuumslangen

Rolfovr6, 9 jaar geleden

Oke zal morgen na het werk wel even kijken of ik scheurtjes of zoiets kan vinden op dat ding .

Benny Vee PRO, 9 jaar geleden

Je zal hem moeten testen met een vacuummeter.
Je kunt ook kijken of bij de koude start je chokeklep iets wordt geopend in plaats van dat deze helemaal dicht staat en dus verzuipt.

Rolfovr6, 9 jaar geleden

OKe ik heb dus net even gekeken en als ik mijn auto start dan gaat die klep een stukje open . Als ik hem dicht druk gaat ie uit en als ik hem verder open set gebeurd er niks anders. En die klep staat ongeveer iets van 5mm open is dat dan wel goed ? had trouwens nog even weer gekeken maar die klepspeling is 3mm in plaats van 5 mm . En als ik diepulldown doos bekijkt zit er een draaiknop op ? zou dat mischien niet goed staan ?

Benny Vee PRO, 9 jaar geleden

Je mag hem tijdens stationair draaien niet makkelijk dicht kunnen drukken, zo ja dan is die doos lek en helpt afstellen niet meer.

Rolfovr6, 9 jaar geleden

Ja ik kon wel vernemen dat de klep wat moeilijker dicht wou . Had zelf het idee dat vooral het laatste stukje haast niet wou ? Zou het nu dus betekenen dat die niet goed afstaat gesteld die pulldown box ? Was er zonet nog even mee bezig geweest maar heb aan die knop zitten draaien en nu doet ie het niet meer lol . mischien is ie ook wel verzopen maar hij slaat nu niet meer aan iniedergeval .

Gwn-nick1, 9 jaar geleden

Hee
Ik heb het zelfde probleem gehad!
mijne is opgelost
Kijk na de koude en de warme stand van de lucht toevoer
kijk na je cabarateur(bij miste een heveltje)
en kijk als alle slangetjes er goed aan zitten
daar zat bij mij het probleem

Rolfovr6, 9 jaar geleden

Hoi Heb gecontroleerd of de slangetjes er goed aan zitten en dat zitten ze . Hij doet het wel weer , nadat ik mijn bougies ff schoongemaakt had . En wat bedoel je met warme en koude stand van lucht toevoer ? Nou en voor de rest zie ik geen dingen die ontbreken of zo . denk dat ik maar es ff aan die stelschroefen moet gaan zitten of het daar dan beter van word . Zou het ook kunnen wezen dat mijn koppaking lek is bij een oliekanaal ? had bougies er ff uit gehaald en had ze ff schoongemaakt . En vond mijn zuigers behoorlijk glimmen en waren aardig zwart . Maar dacht kon ook wel wezen omdat ie hele tijd niet aansloeg .

Gwn-nick1, 9 jaar geleden

in mijn golf 1.6 cl serie zit een automatische koude en warme stand
dat is met de lucht toevoer als dat verkeerd staat wilt dat ook vaak teken geven dat het niet lekker wilt door trekken (links van het blok zit het)
en wat bij mijn carberateur was dat het heveltje eruit was en een staafje weet benaming niet zo
maar je zuigers horen zwart te zijn en wat verstandig is is om je ontsteking na te kijken als die wel op tijd staat
en als de bougie met afstand vonk wel goed is kan je wel op internet vinden welke afstanden goed is

Rolfovr6, 9 jaar geleden

Hoi weet iemand ook de distributie timing ook ? En hoe je de nokkenas moet blokkeren ? Want heb het idee dat ie niet goed op tijd staat namelijk. Motorcode kon ik zo niet vinden maar Het ging dus om een Golf 2 1.6 8v uit 85 zonder kat met een pierburg 2e carb .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.