heb mn bougie kabels verkeerd op mn verdelerkap aangesloten!!! weet iemand de volgorde hij loopt onregelmatig
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=powerrr71]heb mn bougie kabels verkeerd op mn verdelerkap aangesloten!!! weet iemand de volgorde hij loopt onregelmatig[/quote]
als ik het goed heb 1-3-4-2/
maar wat is 1 waar begin je op de verdelerkap??? tek.?
13 jaar
Onder je verdelerkap staat een streepje in je ontstekingshuis, zorg dat het streepje in je rotor gelijk is aan dit streepje.
De kant waar de rotor nu op wijst is de plek voor de kabel van cilinder 4 (versnellingsbak zijde).
Daarna met de klok mee cilinder 2, 1, 3.
gr. Stanis
13 jaar
ik bedoel als ik voor de auto staat en ik begin links boven v verdeler kap ,welke is da dan want tis nu donker en kan al da andere oplossingen niet toepassen overigen duizend x bedanbkt v de oplossingen zo snel!!!
13 jaar
Cilinder 3
13 jaar
zo doet ie t ng niet als ik de verdelerkap erop zet zitte er twee klemmen op waar hij ermee vast zit een boven ( vanuit als je rvoor de auto staat) en een beneden daar zit tevens da nokje in je verdeler kap met de klok mee tellend daar vanuit is het toch 1-3-4-2
13 jaar
Je moet eerst de motor in BDP zetten.
Dan kijk je onder de verdelerkap (verdelerkap moet er dus ff af), dan moeten de streepjes op je rotor en het ontstekingshuis in 1 lijn zitten.
Als je voor de auto staat wijst de rotor dus naar rechtsboven..de rotor wijst op dit moment naar cilinder 4 (op de verdelerkap)
Vanuit daar ga je beginnen met het steken van de bougiekabels.
Cilinder 4, 2, 1, 3
13 jaar
Klinkt raar dat ie naar 4 wijst, maar ik heb exact hetzelfde meegemaakt met mijn eigen Golf 2 GTI 8v.
Ik was vanaf het punt rotor - ontstekingshuis begonnen met cilinder 1 en ik kreeg em niet aan de gang.
Oliedop eraf en naar de stand van de nokkenas gekeken (motor stond wel degelijk in BPD) en toen bleek dat er een klep van cilinder 1 was ingedrukt.
Daarna vanaf cilinder 4, vanaf punt rotor - ontstekingshuis, begonnen en met de juiste volgorde verder gegaan en toen startte ie wel.
13 jaar
hij doet t thanxx man kenk morgen gelukkig gwn na mn werk
13 jaar
het is vrij simpel: haal de 1e bougie eruit draai de motor rond met de hand en voel wanneer er lucht uit de 1e cilinder wordt geperst zet deze zuiger nu boven in dit is compressie 1e cilinder, kijknu waar de rotor naar toe wijst dit cilinder 1 kijk als de je motor in de goede richting draait welke kant de rotor gaat inderdaad is de volgrde 1-3-4-2
Zo kan het ook...weer wat geleerd!
Bedankt Jan
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar