close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Stationair toerental

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABS

Beste collega's,

Probleem na vervangen distributieriem + vernsellingsbak + koppeling + assen.

Volgende probleem .... daar de distributie versprongen was en de riem binnen 5000km vervangen moest worden.... dan maar ineens nu. (distributie versprongen tijdens verwijderen 'drukgroep'.

Nu bleek dat de stroomverdeler niet correct gepositioneerd was t.o.v. het merkteken op het tandwiel van de distributiezijde.... Bovendien heb ik per ongeluk de nokkenas 1 tand verkeerd gelegd.
Ik heb echter wel gecontroleerd of er geen kleppen raakte... heb de motor minstens 3 X volledig rondgedraaid en niets raakte...

Dus ALLES ER TERUG AF: .... Stroomverdeler op juiste positie met merkteken tandwiel, en uiteraard nu alles op B.D.P. gepositioneerd.

Dus: nokkenas merkteken O.T. op pijl
Krukas in één lijn met tandwiel van stroomverdeler en oliepomp (extra gecontroleerd door het merkteken op het vliegwiel te controleren)
stroomverdeler (rotor wijst naar cilinder 1, met merkteken)

Dus volgens mij zit alles wel goed, MAAR: ik heb hem dus op temperatuur laten komen. en dan de voorontsteking met de stroboscooplamp op ongeveer 6° vooronsteking gezet.
Merkteken op het deksel van de distributie.

Als ik nu gas geef en los blijft hij even hangen bij 1200rpm voordat hij weer terug naar 800rpm gaat.?


Iemand een suggestie?

Alvast bedankt.

Eno

Geplaatst door

Golf Cabrio 1.8 ABS (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blijft gaskabel niet wat hangen?

V4-lover 85
badge

13 jaar

Mss samenloop van omstandigheden : "joint de base" al gecontroleerd onder de monopoint? Dikke rubber onder je monopoint.
Bij het demonteren en monteren van de luchtfilter wordt deze nogal eens beschadigd.

jhl 0
badge

13 jaar

Hallo beste collega's,

Hij draait terug stationair zoals het zou moeten.... grootste probleem was dat ik de ECU niet kon uitlezen en/of resetten. (Bij mijn weten moet normaal gezien de motor in afstelwaarde gezet worden, dan de temperatuurvoeler ontkoppelen als de temp. rond de 80°C is.
Hierna heb ik zoals de 'Good old times' de voorontsteking afgesteld op het merkteken van het distributiedeksel.

WAT WAS VOLGENS MIJ HET PROBLEEM:
_ doordat de distributie 2 tanden achterlag op de nokkenas (door mij) en
_de verdeler niet juist gemonteerd was (niet door mij)
.... Heb ik geluk gehad dat er geen kleppen verbrand zijn (geluk maar 3 km mee gereden zo)

Vanwaar stationair toerental probleem?? Vermoedelijk waren er bepaalde foutcodes en was de computer ontregeld. Na enkele malen alles af te koppelen batterij, etc. en misschien X-aantal start pogingen dat de fouten gewist zijn.
HIJ DRAAIT ALS EEN KLOKJE

VERDER BETREFT HET UITLEZEN!!!!
Ik heb gemerkt dat er blijkbaar meer mensen wel problemen hebben met de goedkopere diagnose stekkers. Ik heb ook een goedkope versie, die plots niet meer werkte... 'no response from car controller'.... na wat googlen heb ik geconstateerd dat veel mensen dit probleem hebben.
Ik heb de stekker gemonteerd en heb moeten constateren dat deze eigenlijk niet behoorlijk gesoldeerd is..... door de stekker te gebruiken breken de solderingen af... Gevolg, wel spanning op interface, maar geen uitlezing.
Heb net alles behoorlijk terug in elkaar gesoldeerd.... ben benieuwd. Morgen meer nieuws, nu nog het probleem van windows 7 oplossen ;)

greetz

en alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.