👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn motortoerental blijft soms hangen bij 1.200/1.500 toeren in stationaire loop. Gasklep is al gereinigd en gereset, LMM is al een keer vervangen. Ik krijg de volgende foutcode:
Control Module Part Number: 8D0 907 558 E
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 05314
1 Fault Found:
16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal
P0501 - 35-10 - - - Intermittent
Betreft dus een niet goed signaal van snelheidssensor. Vervangen van deze sensor lijkt me niet de oorzaak. Nog suggesties om dit op te lossen?? Gasklep misschien niet goed?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom lijkt je het vervangen van de sensor niet de oorzaak ?
hij geeft tenslotte niet zo maar wat aan..
ik denk dat het snelheidssignaal dus wel belangrijk is en dit wel de oorzaak is van het verhoogde toerental. De computer van de inspuiting gebruikt n.l. het snelheidssignaal om het stationaire toerental te verhogen in bepaalde situatie's. (o.a. tijdens afremmen op de motor) Stoor je het snelheidssignaal dan krijg je hier problemen mee.
Verder, die computer is een stom ding, maar iets wat hem niet geleerd is kan hij niet. Hij zal dus nooit zomaar uit z'n eigen een storing bedenken. Er moet een oorzaak voor zijn dat hij de storing 16885 geeft.
Het kan ook dat het probleem zit in een naderhand ingebouwd instrument zoals een autoradio of navigatie; dat het snelheidssignaal stoort. (de kans hierop is groter dan het stukgaan van de sensor zelf) Radio en navigatie dus loskoppelen, storing resetten, kijken of ie terugkomt en of je stationairprobleem is opgelost.
Houd je deze storing op de sneheidssensor dan is het of de sensor of zijn afstelling of de bedrading er heen.
bedankt voor de reacties. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik naast een radio een door VW achteraf ingebouwde (mechanische) cruise control heb die ook werkt met snelheidspulsen en die dus op enigerlei wijze kan storen. Ik weet echter dat toen de storingen er waren dat hij in de off stand stond. Ik zal de bedrading eens nazien, volgens mij loopt dit via de ECU.
Overigens, tijdens afremmen op de motor is er toch geen inspuiting en dus toch ook geen sprake van een verhoogde toerental? Wel bij afremmen zonder motor om de remonderdruk op te vangen dacht ik.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar