Als ik mijn Golf sdi koud start dan slaat deze normaal aan. Echter als ik iets gas geef en het gas weer terug laat komen. Laat ik zeggen dat ik het toeretal verhoog tot 1200 toeren. Dan is het net of de motor zich "verslikt" bij het terug laten komen in stationair toerental. De motor schud dan behoorlijk. Daarna gaat de motor normaal stationair lopen. Laat je de motor nu stationair lopen dan "verslikt de motor zich ook om de zo veel slagen. Hier is niet echt een tijd aan vast te hangen.
Als je vervolgens weg rijd en je vlug opschakelt (nog steeds als de motor koud is), dus de auto rolt en dan vlot naar de tweede versnelling. En je blijft dan in de twee langzaam rijden. Dan begint de motor te schokken. Als je vervolgens door trekt is het probleem weg.
Dit alles gebeurd ook bij een warme motor, maar in mindere maten. Het is dus ook wel merkbaar.
Het lijkt erop dat de motor of geen brandstof of geen lucht krijgt. Wat wel opvalt is dat er af en toe lucht belletjes mee komen in de doorzichte leiding van het filter naar de brandstof pomp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat hem eens uitlezen.
Het kan iets simpels als de temperatuursensor zijn,maar ook erger,beste is als je een storing hebt,dan weet je waar je ongeveer moet zoeken.
Verstopte brandstoffilter!!
16 jaar
Heb de auto uit laten lezen, maar er bevonden zich geen fout meldingen. Helaas. Brandstoffilter is nog niet echt oud, maar zal er voor de zekerheid nog eens een nieuwe op zetten. Moet zeggen dat voor het vervangen van dit filter het probleem zich ook wel eens voor deed. Kan het ook iets met de EGR klep te maken hebben? De auto rookt overgens niet en heeft ook een normaal brandstof verbruik.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar