Hallo forummers,
Ik heb een vraag over de aansturing van de EGR klep van een VW Golf 4 uit 98. De EGR-klep wordt aangestuurd door een andere klep. Dit is een klein onderdeel wat tussen de vacuumslang en de EGR-klep zit.
Deze klep zorgt ervoor dat de EGR-klep een bepaalde druk krijgt. Weet iemand wat de waardes van de klep (in milibar/bar?) moet zijn. Mijn EGR-klep wordt namelijk niet goed aangestuurd door deze klep. Bij testen blijkt dat hij met gasgeven niet verder gaat dan 0,4 milibar/bar. Daar houdt de druk op. Volgens ons is dit niet goed.
Kan iemand me helpen met dit probleem en/of weet iemand wat de waardes van de aansturing van de EGR-klep zijn?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de klacht en wat zijn de storingen die in je systeem staan?
Hoi Ricky,
De klachetn die ik heb zijn de volgende:
De auto stottert bij het rijden in de 3 als je 50 rijdt en het rijden in de 4 als je 80 rijdt. De EGR-klep zelf functioneert, de aansturing van de EGR-klep is volgens ons niet goed. We hebben dit gemeten met een drukmeter. Toen we gas gaven om te kijken of er druk kwam, bleef de druk staan bij 0,4 mbar (kan ook bar zijn,weet ik even niet). De drukmeter ging in ieder geval niet verder.
De auto is ook uitgelezen, daar gaf hij aan dat de lambdasonde kapot was. Deze hebben we inmiddels vervangen, maar volgens ons ligt het dus aan de aansturing van de EGR-klep. Deze wordt gedaan door een ander klepje, wat tussen de EGR-klep en de vacuumslang zit. Het is een klein onderdeel, kost echter nieuw rond de 100 euro. Dus wil ikgraag eerst vragen wat de waardes zijn en of het ook echt aan dit klepje, dus de aansturing, ligt.
Volgens ons dus wel.
Kun jij ons verder helpen?
Dank je,
Erwin.
16 jaar
Lambda-sonde storing kan veroorzaakt worden door de koelvloeistof-temperatuur-sensor die niet goed aan de ECU door geeft, hier door spuit hij teveel brandstof in, wat de lambda-sonde probeert terug te regelen en komt dan buiten zijn bereik, waar door deze foutcode gezet wordt.
De lambdasondestoring is niet het huidige probleem, dit is reeds verholpen. Mijn eigenlijke vraag is wat de waardes van de aansturing van EGR-klep zijn.
16 jaar
Als je de stekker van de egr lostrekt en dan gaat rijden ?
Als het stotteren dan is verdwenen is hier volgens mij een verbeterd motorregelapp. voor.
Die waardes die je wil weten weet ik ook niet.
Controleer ook de bougiekabels eens, heb ik gisteren nog gehad bij een golf4 die stotterde bij gasgeven. Bleek dat kabel van 2e cilinder defect was, niet zichtbaar en niet uit te lezen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar