Volkswagen Golf GTI 2.0 16v abf: Stationair toerental onregelmatig.

Bouwjaar: 1996

Goedendag
Ik heb een probleem met mijn motor. Het toerental blijft soms op 2000 toeren staan .Als ik gas geef tot 4000 toeren dan zakt hij terug naar 900 toeren. Als ik op de motor afrem tot 1000 toeren blijft hij ook staan.De motor geeft geen foutmelding op
de vagkast.De schakelaar bij de gasklep wordt ook gemaakt als de klep dicht is.De motor loopt verder prima.
Wie heeft een oplossing?
M.V.G
Hans

WHa

Geplaatst door WHa (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

De oplossing moet je zelf vinden Hans, vanaf hier alleen suggesties.
Is er vervuiling in de stationair omloopklep?
En is de basisafstelling voor stationairtoerental uitgevoerd met de diagnoseapparatuur?
Zijn alle andere parameters in orde? Denk vooral aan temperatuursensoren; zijn de waardes aannemelijk?

WHa (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik weet dat ik oplossing zelf moet vinden.
Bij de dealer kunnen ze niks vinden alles uitgelezen en basis afstelling gedaan. Als ik vraag wat nu dan krijg je als antwoord
dat ze het eigenlijk ook niet weten en dat ze verder moeten gaan zoeken.
de temperatuursensoren hebben reele waarden. De gasklep is gereinigd.Co waarden zijn goed. Zodoende had ik hier op dit forum mijn vraag gesteld.
In ieder geval bedankt voor je reactie Sander.

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Als ik het goed doorzie is het je eigen auto en ben je geen "professional". Als ik dat juist heb dan concludeer ik dus ook dat jouw technische mogelijkheden beperkt zijn.
Feitelijk is het antwoord van de dealer juist en eerlijk. Het is de overtuiging waarmee ze het je zeggen die jou doet beslissen of je dat zoeken aan hen wilt overlaten, of dat je er iemand anders voor opdracht geeft.
En dan kan ik het niet laten om te zeggen dat wij dat graag voor je aanpakken.

Siem Bijman (140) PRO, 19 jaar geleden

Beste mensen. de site is bedoeld om elkaar te helpen.Professionals het liefst onder elkaar.Elke oprechte bijdrage wordt op prijs gesteld.Reklame willen we niet, maar als er hulp wordt aangeboden, kun je dit zien als
hulp of als reklame.Ik hoop er duidelijk in te zijn, dat alleen reklame voor je bedrijf zonder daadwerkelijke hulp en tips niet kan.Sander geeft wel degelijk tips heb ik gezien, maar ik zou wel graag willen dat de verwijzing naar buchli niet telkens terug komt.


Siem Bijman

Simon10906 (0) PRO, 19 jaar geleden

Excuses, ik onthoudt mij verder van verwijzingen.

WHa (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik heb nl een eigen autobedrijf waar ik reparaties uitvoer aan verschillende merken. Ik heb ook mijn eigen vagcomputer. Daar ik weleens een probleem heb met een motor vol met electonica en niet altijd alles kan weten ga ik met de auto naar de dealer.
Dat daar maar 1 man werkt die verstand van electronica heeft en op dat moment ziek is probeerde ik het hier op het forum te vragen. De ervaring met meeste dealers is dat er alleen gezocht wordt door het vervangen van onderdelen tot eindelijk gevonden is wat het defect is en dat is niet mijn werkwijze.
Dat ze aan een Golf3 Gti 2.0 16v 110 kw met alle denkbare opties nooit aan gewerkt hebben, daar kan ik niets aan doen.
Oja ik heb ook hts autotechniek gedaan dus ik weet wel een klein beetje waar ik over praat.
Als ik mijn vraag niet goed gesteld heb mijn excuses.

Hans

hans4016 (0), 19 jaar geleden

Hallo Hans,
Ik heb met mijn Golf3 Gti 2.0 16v precies het zelfde gehad, het lag achteraf gezien niet aan de electronica het was de pakking van mn spruitstuk.
Wat je zelf kan checken is de staat van de bougies, benzine filter schoon (deze zit voor je linker achter wiel). Misschien trekt ie wel ergens valse lucht (pakkingen+vacuumslangen controleren)
m.v.g 16V-tje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.