Goedenavond,
Afgelopen vrijdag heb ik m'n auto even uitgelezen aangezien deze een erg laag stationair toerental heeft en bij 4000 toeren hapert en soms uit valt.
Bleken 2 storingen in te zitten, 1. G28( sensor motortoerental, geen signaal.) 2. 029( magneetklep van uitlaatgasterugvoer N18, nu is deze even niet belangrijk. denk ik?)
Dus ik er vanuit gegaan dat m'n krukassensor kapot was, en die vandaag vervangen. ( was een hels karwei)
Nu blijkt het probleem niet opgelost te zijn, nog steeds een laag stationair toerental, en komt niet verder dan 4000 toeren.
Het is wel zo dat ik de code nog niet gewist heb aangezien ik daar vandaag geen tijd meer voor had, nu vraag ik mij ook af of het wissen van de code nut heeft in de zin van dat de problemen weg zijn.
Iemand een idee hoe dit kan, of zie ik iets over het hoofd?
Mvg,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou als eerste alles wissen en kijken wat er terug komt na een tijdje. (ff paar x goed het probleem uitdagen).
Mocht hij nog steeds inhouden en je nog steeds storing g28 hebben dan bedradingsprobleem of ecu probleem.
Wat doet hij dan precies bij die 4000 toeren? En doet hij dat alleen bij 4000 of houdt hij sowieso al in over het gehele toerenbereik?
Krijg het idee dat er meer aan de hand is.
Stationair toerental kan ook gewoon aan een vervuild gasklephuis liggen, deze reinigen en weer opnieuw inleren. Maar kan ook te maken hebben met de egr aansturing waar je ook een storing over hebt opgeslagen. Maar kan ook een defecte motortemperatuursensor zijn die verkeerde waardes geeft (vaak geen storing hiervan opgeslagen).
Controleer ook of de distributie en met name de span/meelooprollen wel goed zijn, is een zwak punt bij dit blok.
Afgelopen vrijdag de storingen gewist, ik zal morgen eens kijken welke er (weer) in zit(ten).
Het lijkt er niet op dat de auto inhoud, je voelt bij 3500 toeren wel een schok, maar trekt dan verder door tot 4000 toeren maar dan lijkt het alsof de toeren in de toerenbegrenzer gejaagd wordt.
Ook wil het nog wel eens gebeuren dat de auto plots afslaat.
Ik zal de klep binnenkort nogmaals eens goed reinigen, en inleren.
Zelf heb ik niet het idee dat er iets mis is met de motortemperatuursensor, wel kwam het in het begin eens voor dat deze terug zakte naar 0 graden maar dan weer klom tot 90 graden.
Distributie+spanrollen zijn prima, heb ik een kleine 1000km geleden vervangen.
mvg,
Vanochtend een stuk gereden, toen ik weer terug naar huis reed kwam ik er achter dat er een geluid uit m'n versnellingsbak komt.
Hoorde het in zn 2 en 3, in z'n 1 niet en de rest heb ik niet meer in gereden.
Het ratelende geluid is de horen wanneer ik het gas los laat. Als ik de koppeling dan in trap is het weg.
Nu heb ik m'n auto dus niet meer meegenomen naar m'n werk.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar