Het probleem is als volgt ; Als de auto ongeveer 300km heeft gereden, gaat het gehele elctrische circuit vreemd doen.
Je ziet dit vooral aan de verlichting (deze gaat licht flikkeren) , maar ook stilvallen en spontaan op slot springen gebeurd ook vaak.
Als ik dan de massa op de accu alleen maar aanraak, is alles weer voor +/- 300km opgelost.
Alle massa punten zijn gecontroleerd, er zit een nieuwe dynamo op en een nieuwe accu in.
Verder zijn er geen storingen met zelfdiagnose te vinden.
Zou dit statische electriciteit kunnen zijn en hoe wordt deze dan opgewekt ?
Gr. Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Toch een Massa probleem volgens mij dan...
Maak alle massa verbindingen en contacten goed schoon, accupolen los, schoonmaken, erop met zuurvrije vaseline wat voorkomt dat ze weer gaan corroderen.
Massa aansluiting van accu naar blok/versnellingsbak controleren/schoonmaken, met nieuwe bout vastzetten.
ALs je de massa aanraakt zou je een stevige tik moeten krijgen bij statische electriciteit.
Bovendien wordt de hele auto op een hoger potentiaal getild, dus ook het electrische systeem.
Anders hang je een anti statisch strip onder de auto welke de grond nu en dan raakt en de spanning kan laten afvloeien.
Weet je zeker dat het dat wel/niet is.
Succes,
Cor
hang voor de gein is een massa strip(de zogenaamde wagenziekte strip) aan de wagen en kijk of het dan goed gaat, ik weet dat het een fabeltje is( ik geloof ook niet in die dingen) maar goed je weet maar nooit en je kunt dan in ieder geval naar de richting van de massa gaan zoeken.
[quote=volgwagen]hang voor de gein is een massa strip(de zogenaamde wagenziekte strip) aan de wagen en kijk of het dan goed gaat, ik weet dat het een fabeltje is( ik geloof ook niet in die dingen) maar goed je weet maar nooit en je kunt dan in ieder geval naar de richting van de massa gaan zoeken.[/quote]
je moet er inderdaad een beetje in geloven! maar goed... daarom geloof ik ook nog een beetje in sinterklaas, je weet maar nooit.. :)))
paul,
Kom, kom, Paul, jij krijgt toch vast wel een mooi stel sokken van Sinterklaas elk jaar? :D
Misschien heb je last van inductie pieken gegenereert door je stuurbekrachtigingsmotor of dergelijke. Rijd in het vervolg eens met je dimlichten aan waardoor continue met ohmseweerstand de zaak belast wordt. Hierdoor worden de inductie pieken onderdrukt. Werkt dit dan zou je de + pool met een condensator moeten filteren/ontstoren.
succes!
Groeten Ted Kroon.
18 jaar
De grootste condensator die je maar kan bedenken zit er al op, de accu.
Alleen als er een weerstand in de massa komt, slechte verbinding, rotte massa kabel, tilt de motor en dynamo - ( min) op tenopzichte van de dynamo.
Hoe zijn deze massa's gecontroleerd?, nieuwe bout door de massa aansluiting chassis/ motorblok?
Goed schoongemaakte accupolen/klemmen?
Stekkerverbindingen gecontroleerd op corrosie binnenin?
Plusdraad van dynamo goed vast en werkend?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar