Ik heb sinds vandaag een lastig probleem met mijn golf 2 1.6 CL ( met de beruchte pierburg 2EE carb. )
Als ik afrem op de motor voor bv een rotonde of stoplicht en trap de koppeling in ( bij ongeveer 2000 rpm ) om terug te schakelen valt de motor direct stil.
Als ik dit in zijn vrij doe geeft hij geen probleem en zakt netjes terug naar de +- 900 rpm stationair.
Nu ben ik er al achter gekomen dat de zekering van de carb. er uit lag, die heb ik vervangen en nog een proefrondje gereden maar het probleem was nog steeds hetzelfde.
De zekering was na de proefrit nog steeds heel.
Optrekken doet hij gewoon goed en heb er een vacuüm meter in zitten en die geeft ook al dat alles normaal is.
De motor start wel slecht.
Ook was mijn klok tijdens de proefrit op 0 gesprongen al zit deze onder geen van de zekeringen.
Accupolen heb ik nog gecheckt, die zitten goed vast.
Ik vrees een vervelende elektrische storing...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem is opgelost, was voor de verandering WEER eens de pierburg carb.
Heb er aan andere opgezet en het probleem was weg, de automatische choke bromde wel erg dus denk dat dat het probleem is geweest.
Wat ook vaak voorkomt is een vacuumlekkage, met name de kleine slangetjes scheuren nogal eens of zijn poreus, ook de carb's geven vaak problemen of de geest..
Dat de klok af en toe op 0 sprint kan een slecht contact zijn, maar mijn eerste gedachte gaat uit naar een slechte accu, draaide de motor tijdens het starten vaak moeizaam rond of dan helemaal niet ?
14 jaar
Nee starten gaat prima, heb nu ook geen problemen meer met de klok gehad.
14 jaar
Het is helaas nog niet opgelost.
Maar ben al een stapje verder, er zit een wit kastje op de carb met een pen naar de gashendel, een vacuum slang en stekker er op.
Als de motor stilvalt staat deze te brommen, met wat tikjes er op gaat dit weg evenals het probleem van het stilvallen.
Iemand misschien een idee wat dit precies voor onderdeel is ?
14 jaar
Kan ook met de bevestiging van het luchtfilter te maken hebben, als je 'm er op hebt gezet denk je dat ie goedzit.
Ik had dit toen ook eens toen heb ik de luchtfilter bij de pierburg losgemaakt, en erop gelegd, toen heb ik 'm voorzichtig terwijl de motor draaide erop vastgezet, schroefje voor schroefje. Want de luchtfilter trok de pierburg een beetje naar voren en toen ging ie hoog en laag lopen doen. Toen ik dat probeerde met het luchtfilter kwam ik erachter dat ie 'm stoorde. Ook bij de choke, die ging niet meer terug, hij is fijn hoor die pierburg, je hoeft er maar naar te kijken en ze gaan raar doen.
Maar als je zeker weet dat je het al gevonden hebt kan je dit als overbodig bericht zien.
Marco
14 jaar
Luchtfilterhuis en de carb ( voor voetpakking ) heb ik mee bewogen en dat maakte geen verschil.
Maar vandaag weer een stapje verder gekomen, heb het betreffende onderdeel er af geschroefd en open gemaakt.
Er zitten spoeltjes/relaitjes in die bromde ( slecht contact ) dus even volgespoten met WD40 en laten weken, overtollige WD40 er uit, dichtmaken en terugmonteren.
En het probleem was weg.
Nu hopen dat het zo blijft.
14 jaar
Ok, hopen dat ie een tijdje goedgaat toch.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar