Volkswagen Golf IV: Stop signaal om de havenklap

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1998, Vermogen (kw): 85

Kan iemand mij vertellen waar ik de olie druk schakelaar kan vinden de locatie?
Ik zit mij nu al uren suf te zoeken op het net.. Maar twijfel over de locatie!

is het de volgende locatie: paar cm onder de bougies voor op het blok (wijzend naar de radiator)?
Hier zitten 2 soort van pluggen.. eentje met een witte en zwarte stekker!

alvast bedankt! Gr

Juggermood

Geplaatst door Juggermood (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Juggermood (0), 8 jaar geleden

Beste,

Na het probleem met de lambda sensor opgelost is komen we te staan tegen over het volgende probleem.

Om de havenklap geeft de golf 4 een stop teken op het dashboard. Eenmaal de eerste x stop voorbij is gekomen komt hij nog een keer of 7 a 8 keer terug na een paar min. (achterelkaar)
Erg vervelend als je een stukje Arhnem - Utrecht en terug rijdt en je om de paar minuten het stop signaal krijgt.

Bij thuiskomst de auto aan de VCDS gehangen... systeem uitgelezen en geen enkele foutcode te vinden (op een storing in de Linker raamschakelaar na!) Uit mijn ervaring zou dit geen stop signaal op moeten roepen? aangezien de storing aangeeft dat alleen het signaal te zwak is. Iemand een oplossing waar ik naar moet kijken of hoe ik dit irritante piepje kan uitschakelen?

Groetjes !

voyager (0), 8 jaar geleden

Bij welke belasting gebeurt het.Stationair of belast?Pipje niet uitschakelen.Heb je olie druk gemeten?Bij mij is de oliedruk eerste wat ik zoui uitsluiten/testen.Dan de temp kvs.

Juggermood (0), 8 jaar geleden

Klopt dat de oliedruk / temperatuur schakelaar defect is. Ik zie dit niet als een probleem gezien ik dagelijks de stand bij houdt. Ik weet dat de 2.0 versie enorm veel olie slurpt.
Alles uitgelezen en de enige storing die terug komt is inderdaad de olie druk sensor. Foutcode: 00562 (G226) Open or short to plus.. (ik weet het of kortsluiting of kapot!)


Maar het vreemde is, de ene rit naar ahrnem (+- 30 km) geeft hij het een stuk of 7 a 8 keer aan... de andere rit niet... Verder geen last van de auto. Vanmiddag nieuwe bougies en draait als een zonnetje. Noch krijg ik af en toe bij stationair het schokje (schokken van de motor) er niet uit.. iemand advies.

Ps. nieuwe oliedruk/temp schakelaar is onderweg.

Gr

Audidriver73 (0) PRO, 8 jaar geleden

Zit deze niet op de oliefilterbehuizing ? Weet niet 100% zeker.

Juggermood (0), 8 jaar geleden

Audidriver, klopt. Inmiddels vervangen (wat een rotklus.. eerst alle bouwmarkten, materialen winkels af gezocht naar lange dop 24...), echter mocht dit het probleem niet oplossen.

Even bij volkswagen langs geweest.. Kwamen we tot de conclusie dat er nog een sensor is onder op het blok. Deze sensor is wellicht kapot.

Wat mij gister wel opgevallen is, we hebben nu 2000 km om en na bij gereden na een service beurtje (nieuwe filters en olie). Nu merkte ik op dat ik vrij weinig olie in de bak had zitten. Is dit normaal dat de 2.0 liter heel veel olie slurpt?

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Toevallig niet de oliedruk gemeten? Is nl. veel belangrijker.

Audidriver73 (0) PRO, 8 jaar geleden

De 2L staat inderdaad wel bekend om olieverbruik ja.

Juggermood (0), 7 jaar geleden

opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.