Volkswagen Golf IV: groffe tik in de motor !!! wat kan dat zijn help help

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: ASZ, Motorinhoud (cc): 1989, Vermogen (kw): 96

hallo beste mensen

vandaag heb ik een vw golf 4 tdi 96kw 130pk 6 bak gekocht..tijdens het proefrit merkde ik dat de motor andere geluid had dan een normaale tdi's want eerder heb ik tdi 74kw 101pk gebruikt was dit geluid niet!!! prijs stond me ook aan..dus risico genomen dacht eerst zelf aan krukas poelie?? nu zit ik zelf ook te twijfelen

mischien timing dis-riem nok ??? die is wel v.v op 165.*** huidige km stand is 187.*** zodra het niet goed was had de motor allang schade opgelopen toch??

licht ook niet aan de massa vliegwiel want die is ook v.v bij 155.*** factuur alles is aanwezig ??

het probleem is bij stationeer heeft de motor zware bonkend /tik geluid er in.. zodra ik gas geef vanaf 1200 tot 2500 hoor je de geluid heeel licht ?


hebben jullie enige ervaring met dit soort probleem ??


alvast super bedankt voor uw reactie en moeite

mvg yunus

yunus

Geplaatst door yunus (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

kaleido 1 (1895) PRO, 8 jaar geleden

Rookt de motor ?
Hij zal niet voor niets goedkoop geweest zijn.

yunus (0), 8 jaar geleden

hallo kaleido

motor rookt hellemaal niet.. stationeer draait goed (behalve groffe geluid ) rijd zoals het hoort..houdt niet in of dergelijk

ricky (0) PRO, 8 jaar geleden

Film het anders even en plaats filmpje hier zodat wij het ook kunnen horen want nu is het gissen naar hoe het geluid precies zal klinken.

yunus (0), 8 jaar geleden

hallo ricky


ik maak morgen gelijk even een filmpje. hebben we betere ide

kaleido 1 (1895) PRO, 8 jaar geleden

Oke een paar foto s , op foto 2 lijkt het er op dat daar een slechte nok te zien is ?
Een geluidsopname is er niet ?

yunus (0), 8 jaar geleden

vandaag ff de deksel open gehaald.. het lijkt als of de geluid van onderkant kwam.. maar ff google kwam ik echter dat dehydraulische stoters warschijnlijk versleten zijn :(:(


op de video 1 is er een ASZ/ ARL motortype gebruikt !!!

morgen ff nieuwe bestellen via ebay.... dealer gebeld voor nieuwe onderdelen alleen nokkenas kost 630.-euro dehydraulische stoters kost 38.40 p/st dealer is hellemaal de weg kwijt :D

via ebay nieuwe nokkenas 8x stoters en extra rubbers enz enz kost 298.-euro + 14 euro verzending kom ik als nog goedkoper uit

hoe kan dat ??? enige ide allemaal org vw nr en oem

kaleido 1 (1895) PRO, 8 jaar geleden

Is niet zo moeilijk , dure magazijnmeester , duur magazijn , en een stukje extra winst voor als het fout gaat , garantie betaal je zelf.

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Indien je de nokkenas en stoters vervangt moeten de lagerschalen in de nokkenas-kappen ook mee vervangen worden. Ook alle bouten zijn eenmalig te gebruiken, betreft rekbouten.

Daarnaast het probleem nog oplossen. Mogelijk inwendige brandstoflekkage in de tandempomp.
Daardoor komt er brandstof bij de motorolie dat vervolgens de nokkenas en klepstoters opvreet.

De auto was dus zo goedkoop nog niet.......

Gr. Paul

yunus (0), 8 jaar geleden

kompleet setje zoals je kunt zien op de foto.. wordt woensdag afgeleverd aankomende vrijdag moet die klaar zijn dus laat jullie wel weten of de probleem is verholpen !!

tanden pomp wordt morgen ook ff naa gekeken of er sprake is van lekkage

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Het setje is nog niet compleet. Bouten ontbreken van tuimelgallerij pompverstuivers.
Zorg ook voor speciaal gereedschap anders kun je de houder van het nokkenastandwiel niet demonteren, dit betreft een speciale trekker.

Gr. Paul

yunus (0), 8 jaar geleden

Hallo paul

Weetje toevalig waar ik zon trekker kan krijgen? Een site waar ik die kan bestellen?? Trouwens de bouten van de tuimelgallerij pompverstuiver kon ik weer hergebruiken volgens de revisie bedrijf??

Volgens jou moet ik die bouten ook vervangen??

Mvg yunus

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Alle bouten wat rekbouten betreft moet je altijd vervangen. De trekker die ik heb is origineel VW/AUDI.
Niet alleen een trekker maar ook een tegenhouder (T-10051) ben je nodig.Dit is geen gereedschap van enkele tientjes.

Gr. paul

yunus (0), 8 jaar geleden

hallo paul


vandaag als nog ff die extra bouten opgehaald...heb hem eigelijk wel nodig maar ik weet niet of de garage houder dat ook heef???

stel ik heb hem nodig!! wat kost mij dat ? zou je ff een mailtje kunnen sturen naar me toe havali_cocuk@hotmail.com

mvg yunus

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Yunus

Je woont niet zo heel ver bij mij vandaan. Met dat gereedschap valt wel iets te regelen.
Als je op m'n naam klikt dan zie je daaronder "bekijken" op m'n website staat m'n 06-nr wel vermeld. Als je me even belt dan regelen we wel wat......

Gr. Paul

yunus (0), 8 jaar geleden

hallo paul


gereedschap kon ik ik ff lenen via via!! nieuwe nokkenas compleet vervangen maar hellaas probleem zit er nog steeds in!!

massavliegwiel voor extra gecontroleerd is gwn in nieuwstaat!!

momenteel vermoedelijk onderblok defect.. kennen jullie nog een bedrijf die de onderblok voor mij kan reviseren ??

Gr. Yunus

yunus (0), 8 jaar geleden

trouwens wat is verstandig ?? onderblok laten reviseren of andere blok er in ??

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Yunus

Als je wilt bel mij even....

Gr. Paul

yunus (0), 8 jaar geleden

Hallo paul

Vraagje? Je hebt de
Geluid gehoort toch?? Via telefoon!! Hoeveel km kan dit blok aan? Met dit probleem? Enige ide ?

P. Kelder (0) PRO, 8 jaar geleden

Indien deze motoren juist en goed behandeld worden is er vrijwel geen km- beperking.
Ik heb er zelf een lopen met 600.000km en draait als nieuw. Het kan dus wel....

Gr. Paul

yunus (0), 8 jaar geleden

beste paul

vandaag een andere motor gehaald!! de kop van mijn oude blok gaa ik bij deze hergebruiken ivm ook gelijk nieuwe kleppen er in gezet!!! dan heb ik de kop gedeelde hellemaal nieuw met o.a nieuwe nokkenas nieuwe stoters nieuwe kleppen

onderblok heeft 180.000 gedraaid en ziet nog erg goed uit!! bij goed onderhoudt hoe lang kan zon onderblok mee gaan??

aangezien ik nou toch alles open heb..zal ik ook gelijk een nieuwe oliepomp er in zetten?? raad je dat wel aan ?

Gr yunus

check

Beste antwoord, geplaatst door yunus (0), 8 jaar geleden

de vw golf 1.9 tdi 96kw130pk doet zijn werk weer uitstekend

het probleem was een defecte onderblok :( wat heb ik allemaal vervangen ff lijste van maken

nieuwe nokkenas incl nieuwe stoters schaaltjes pakkingen
nieuwe kleppen
nieuwe oliepomp
gebruikte onderblok 95.000 km oud!
nieuwe lagerschalen
onderblok compleet opnieuw gespoten ivm (beetje roest,
nieuwe koppaking
nieuwe rekbouten
nieuwe kleppendeksel pakking
nieuwe olie
nieuwe oliefilter
EGR gelijk afgedicht!!
nieuwe vliegwiel( alweer ja want de koppeling hebben ze verkeerd gemonteerd) getriebe zijde hebben ze richting motor gemonteerd en daarom heeft die de massa vliegwiel ook kapot gemaakt!! ZONDE :(


behoorlijk wat werk mee gehad!!! resultaat bijna nieuwe motor geworden :)))

auto is weer tip top in orde van de zomer naa vakantie!! zodra ik terug ben gaa ik nieuwe eigenaar erg blij mee maken!! ivm aankoop golf 6 GTD in gedachten

Hans4040 (330) PRO, 8 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.