Ik heb hier een caddy diesel (1.9 SD) staan die niet meer afslaat als je de sleutel omdraait. De stopsolenoid van de pomp zit echter ingebouwd in een zwart startonderbrekerblok dat weer met breekboutjes op de pomp is gemonteerd. Wat is een goede methode om het blok weg te halen en de solenoid te vervangen. Het startonderbrekerblok mag kapot de brandstofpomp echter niet. Zo'n oude auto heeft die toch niet meer nodig en tevens weet ik wel hoe deze overbrugd kan worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou wij hakken de kastje gewoon stuk en de pomp blijft dan heel.
en net wat je zegt dat kast je gewoon over bruggen dan hoef je ook de sleutels niet inteleren.
groetjes jan.
Met wat moeite is dat blokje er wel heel af te krijgen. Met een goed passend boortje haal je zo die twee kopjes weg. De boutjes zijn niet hard.
Echter het komt ook voor dat dat blokje juist de oorzaak van startproblemen geeft en bij de leeftijd van de auto speelt die startblokkering nu geen rol meer .! Succes.
Heb inmiddels het blokje (zoals Jan aangaf) kapot getikt en een nieuwe solenoid geplaatst. Veertje was gebroken. Daarna de startonderbreker overbrugd. Bedankt voor de input!!
prima toch kan die weer lekker van zijn plaats.
groetjes jan.
Je hebt het al klaar. Maar mocht het weer een voorkomen,pak je een remleiding nippel ,vertuiverleidingen los en afdoppen!!! Boor 5mm. ,als je te grote boormachine hebt pvc verbindingstuk loskoppelen koelvloestof opvangen even doorboren. En dan met 6,5 mm na boren en je pakt hem er zo af,schoonblazen en stopje eruit stageloper kan de was doen,stopzetten niet op verkeerde plus aansluiten,wil hij niet weer uit of plus vervalt(soms caterverwarming) n dan slaat hij na een kwartiertje uit succes. Theo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar