Volkswagen Eos: Storing

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0tfsi BWA

Heb hier een enos staan met de volgende foutcode 004767 kraftstof niederdruksysteem druk te hoog.wat wordt hiermee bedoeld en waar zou ik dit moeten zoeken.

Bvd

Hans l

Hans4045

Geplaatst door Hans4045 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Eos? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Drukprobleem in het lage druk systeem - dus de opvoerdruk is te hoog.
Van de code kan ik geen chocola maken dus of die uitleg klopt? Waar lees je mee uit?

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vag com,en deze schreef 004767

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zou dan P129F zijn. Daar is helaas niets over te vinden.
Lees hem met de EOBD-mode uit. Zit ook op recente Vag-com versies.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Geen typ foutje en een cijfer teveel toevallig ?

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

zal het morgen nogmaals nakijken en eventueel eobd uitlezen.

Hans l

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

004767 en P129F zijn echt codes die bij een TFSI motor horen.

Vaak Brandstofdruksensor. (verbeterde versie leverbaar?)
Soms wel een probleem aan de hogedruk kant.
Soms slijtage nokkenas/HPpomp aandrijving
Soms slechte HPpomp

Beste is om eens wat waardes te bekijken met Vagcom.
Verschillende IST waardes eens vergelijken met wat gemeten waardes?

Wat zijn de klachten?

Oiram

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Komt vaker voor,druksensor is defect en de ecu heeft ook een update nodig,dan zou het denk ik wel verholpen zijn.

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Allereerst bedankt voor de antwoorden

Vandaag opnieuw uitgelezen en weer kwam 004767 te voorschijn.

Oké ga dan denk ik eerst maar eens voor de druksensor,waar zit deze.

Vriendelijke groet,
Hans l

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hans,

Zie nr 11 :

[url=http://img211.imageshack.us/i/48047337.p...][img]http://img211.imageshack.us/img211/1175/...[/img][/url]

Gr Stefan

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb jij al gegeten, Stefan?
Je bent druk bezig.
Groet Willem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Haha Willem,

Heb een paar daagjes vrij, en amuseer me wel hoor :)

Zo lkkr slapen..

Gr Stefan

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Is deze storing al opgelost?
Oiram

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee Oiram, heb een nieuwe zender geplaatst maar storing blijft,eerst maar eens kijken of er een update is.

Hans l

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo mensen,had deze klacht al eerder geplaatst,was niet de bedoeling,maar klacht is nog niet opgelost,heb de zender met nr 06H906051 vervangen door 06D906051A,en nu zegt men dat ik deze ook weer vervangen moet door 06E906051K.John zou nog even kijken of er mischien een software update zou zijn.verder met vag com gekeken en volgens mij heeft hij een brandstof druk van 9.8 bar,volgens mij had John het over 5 tot 7 bar,zou dan hier de storing vandaan komen en is dit dan mischien naar beneden te regelen.auto loopt verder wel goed,aleen het lampje gaat elke keer aan en gooit er nu ook een P310B bij uit,P12F blijft dus ook.klep onder bij turbo los gehad en aan membraam is niets te zien.

Bvd,

Hans l

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gisteren de eos naar de dealer gehad en er is daar een nw druksensor geplaatst en een software update uitgevoerd,de auto opgehaald en inderdaad het storings lampje bleef uit,alleen liep hij te hard stationeer(1100 toeren),dus ik denk uitlezen,weet de code niet meer maar hij schreef dat het toerental te hoog was,dus ik denk effe gasklep calibreren,daarna loopt hij wel 900 toeren maar hij schommelt,dus ik gasklep erafgeschroefd en schoon gemaakt met remreiniger,maar ik heb ervoor gezord dat er niets bij het elecktrich gedeelte kon komen,gasklep was erg smerig,daarna er weer op en weer gecalibreerd,maar nu loopt hij heel erg slecht stationeer en komt met foutcode P1297 lek tussen turbo en gasklep,soms ook met misfiers op alle cilinders,en eerst helemaal geen codes,heb spijt dat ik er wat aan gedaan heb,heb alle leidingen gecontroleerd op lekage,heb het gasklep huis er nog maals afgehad,heb eerst de leerwaarden gewist en daarna div keren opnieuw ingeleerd.zou het gasklephuis nu stuk zijn,wat ik ook vreemd vind is als ik de stekker van de luchtmeter erafhaal ik geen verschil merk met stationeer lopen,normaal reageren ze hier toch op,krijg dan wel een foutmelding en op vagcom zie je de waardes wel veranderen.
Wie weet raad.

Vriendelijke groet,

Hans l

Hans4045 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag een nieuw gasklephuis geplaats en alle storingen zijn verdwenen,hij loopt weer als een zonnetje

Allen bedankt.

rudie 11 (0), 14 jaar geleden

hallo!
ik heb een golf cabrio,met een 1800 h2 moter.
waar ik een probleem mee heb.
kan misschien me helpen?
als ik de blauwe stekker van de tempertuur los haal of de stekker van de lapteson loopt de moter goed,als ik de stekkers niet los haal en ga er mee rijden slaat de moter dicht(uit)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Eos of stel zelf een nieuwe vraag.