hallo
Ik heb hier een polo die hoger in toeren begint te stotteren en en in snelheid terug zakt.
het begint vooral als de motor warm is en de boven de 4000 tpm komt.
motormanagment uitgelezen en de volgende storing.
-16517 P0133
Cilinderrij 1 lambda-sensor 1 langzame reactie.
De lambda sonde is 3 weken geleden vervangen omdat de voorverwarming kapot was.
maar gisteren op de autobaan begon dit probleem.
nu heeft de auto behoorlijk wat olie verbruik. 2.25 liter op 1500 KM
kan dit hier te maken mee hebben en wat is vaak de oorzaak bij deze motor (BBZ)
De motor heeft niet bijzonder veel carterdruk!!!
ik hoor t graag
mvg Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de storing gekomen na het vervangen van de lambdasonde? zo ja,originele lambdasonde gebruikt?
de storing is er nu 3 weken later, er is toen een nieuwe originele lambda sonde in gekomen.
mvg Roy
foutcode: 16517 P0133
nl Cilinderrij 1, lambda-sensor 1 langzame reactie
du Bank 1, Sonde 1 Signal zu langsam
en O2 Sensor Circ., Bank-1 Sensor-1 Slow Response
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Waarschijnlijk geen 'drivability' problemen
Misschien andere symptomen
Mogelijke oorzaken:
De lambda-sensor is vervuild of defect
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de lambda-sensor zijn defect
Lek in de uitlaat / inlaat
LMM sensor vervuild / defect
Onjuiste brandstof
Mogelijke oplossingen:
Check / repareer lekken in de uitlaat
Check / repareer bedrading en aansluitingen van/naar de lambda-sensor
Check de lambda-sensor (meetwaardeblokken)
Vervang de lambda-sensor
Check op lekken in de lucht inlaat
Check (meetwaardeblokken) / vervang de MAF (LMM)
Extra info:
Deze foutcode betekent dat het lucht-brandstof mengsel niet (vaak genoeg) wordt aangepast door de lambda-sensor of de ECU, zoals wel voorgeschreven is door de ECU.
Bron: Gerrit Speek.
Rij eens een tijdje met de stekker los van de lambdasonde, wordt het dan beter?
Ook zou de tandriem versprongen kunnen zijn door een defecte spanrol.
Uitlaat niet verstopt?
Toch niet een bougie vet geslagen door het olieverbruik? Probeer eens nieuwe bougie's.
Olieverbruik zal hoogstwaarschijnlijk aan de schraapveren liggen, is redelijk bekend probleem en waarschijnlijk tikt hij ook bij koude start en beetje gasgeven, dat zijn dan kantelende zuigers. Ik had er laatst 1 in de beun die ook kantelende zuigers had maar heb alleen nieuwe veren en klephoedjes gemonteerd (dat wilde de eigenaar) en verbruikt nu geen olie meer (nu nog).
hallo richard.
met de stekker van lambda sonde los loopt hij inderdaad weer bijna perfect.
het word een motor revisie voor het olie probleem en een nieuwe lambda sonde
en dan moet het weer perfect zijn zonder olie verbruik.
bedankt voor het meedenken
mvg Roy
No thx
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar