close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Storing (16686) cilinder 2

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6l - 16v bcb

uitgevoerde werken:
bougies ok,bobijn nieuwe +signaal ok, controle verstuiver goed,compressie ok, lektest ok.
kleppendeksel met nokkenassen uitgebouwd ok,klepveren ok,klepstoters vernieuwd.
distributie ok,controle op valselucht ok.
toch blijft deze storing(slecht draaien op 2de cilinder).koude motor goed, warm slecht.
omdat de lektest en compressie goed zijn hebben wij de cilinderkop er nog niet afgenomen.

graag een antwoord van iemand die ervaring heeft met deze storing.

alvast bedankt.

Geplaatst door

garage van zwalmen (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe is de compressie van die ene cilinder op het moment dat hij slecht loopt?
En blijft de storing alleen op die ene cilinder als je delen gaat uitwisselen?

ricky 10
badge

16 jaar

compressie blijft goed en bij wisselen delen gaat de tweede cilinder steeds niet goed.

[quote=garage van zwalmen]compressie blijft goed en bij wisselen delen gaat de tweede cilinder steeds niet goed.[/quote]
Dan is het of een mechanisch probleem (wel eens gehad dat de klepzitting los liet,motor liep toen soms goed en soms slecht,maar had toen wel compressieverlies op het moment dat hij slecht liep),of de bedrading van verstuiver/bobine cilinder 2,misschien de ecu defect,maar komt zelden voor.
Je zegt bougie's goed,maar probeer toch maar nieuwe of heb je dat ook al gedaan?

ricky 10
badge

16 jaar

bougies vernieuwd ,compressie blijft goed ook als hij slecht loopt.
signaal op verstuiver ook goed (ook verstuiver verwisseld van andere cilinder).
ik zou de cilinderkop eraf halen maar weet geen oorzaak?

Ik zou dan eerder de bedrading controleren.
Update van de ecu wil ook nog wel eens helpen met dit soort rare klachten.
Misschien pingelsensor defect,maar lijkt me ook wel weer stug.(zit midden achterop het blok).
Controleer ook de distributie,de spanrollen willen nog wel eens defect gaan.
Maar eigenlijk denk ik aan de bedrading.

Loopt de motor ook daadwerkelijk op 3 cilinders of op zeg maar 3.5 cilinders?

ricky 10
badge

16 jaar

motor loopt op 3.5 cilinders bij stationair toerental,bij rijden of optrekken voel je niets.
distributie met spanrol is goed.
wel is er een tikkend geluid bij gasgeven stilstaand.(aan cilinderkop?klepveren nagezien ok,klepstoters zijn nieuw)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.