Deze T5 heeft regelmatig bij het starten al een fout en wil dan soms niet aanslaan. Na een tijdje wachten doet hij het dan soms ineens wel weer.
Foutcode bij het uitlezen van de automaatbak 01314 geen communicatie bak/regelapparaat (is dys een automaat)
Bij de motorregeling uitlezing geeft ie aan 18263 (P1855)en 18009 (P1601)
Duidt zo te horen op een defect motorregelapparaat, maar weet iemand of dat op basis van deze foutcodes is te concluderen? Relais 109 is al vervangen zonder resultaat.
Bvd, Robbie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Relais 109 hebben we vervangen en nu blijft de code 01314 , communicatie tussen automaatbak en motorregelapparaat terugkomen. Soms direct al na het wissen, soms na 2x op contact zetten. Niemand eerder dit probleem gehad? (en opgelost?)
Robbie
Computer defect, schijnt vaker te gebeuren. Gemodificeerde ECU's zijn beter gekoeld, want dat schijnt de oorzaak te zijn, ze worden nl. te warm en op den duur krijg je daar defecten van
Bedankt voor de feedback, waren de storingen meteen weg na montage ecu? Is het niet mogelijk dat iemand in de andere ecu de software stand per ongeluk veranderd heeft?
Jos.
Hallo Jos, probleem is nog niet opgelost want de ECU moet eerst nog gerepareerd worden. Daarvoor moest de immobilizer mee worden gestuurd, probleem is dat ik zo niet weet waar die zit en de auto door drukte even aan de kant is gezet. Misschien kun jij of iemand anders ons nog een tip geven waar die IMMO zich bevindt? Kunnen we als we even tijd over hebben dat ding achterna sturen.
Probleem opgelosr. ECU is terig en zat een fout in. Immobiliser ziy verwerkt in het dashboard en die moest meegestuurd worden om de ECI te kunnen repareren evenals de tramsponder.
Na montage waren de storingen meteen weg Jos en liep en startte de auto weer goed. Hebben wel tig maal getest en bleef weg, dus klant rijdt er weer mee.
Om de transponder te demonteren moet je (met de accu losgekoppeld) de sleutel in het contactslot op contact zetten. Dan met een grote paperclip of lasdraadje in het kleine gaatje wat in de ring zit waar ook de sleutel ingaat steken en dan wat morrelen met de sleutel en dan voel je dat je de paperclip iets kunt doorduwen en dan trek je het hele contactslot, met transponder er uit. Wel eerst de stekker van de transponder losmaken. Om het dashboard te verwijderen moet je twee schroefjes losdraaien die aan de onderzijde net langs de stuurkolom zichtbaar zijn. Stekkers demonteren en je hebt het dashboard in handen.
Bedankt iedereen die ons een paar tips hebben gegeven (mn Paul!!)
Probleem weer terug en de ECU weer opgestuurd. Krijgen hem terug met de mededeling dat hij niet defect was. Zou nog aan de CAn gateway kunnen liggen (J533) Iemand een idee hoe je dit kunt onderzoeken. En is deze zo te vervangen zonder problemen of moet dat nog in geleerd of gecodeerd worden of zo
Foutcodes zijn er vele, maar na het wissen komen oander andere deze telkens terug
01299 dat met Vagcom wordt beschreven als Diagnose voor interface J533-AUB storing geheugen afvragen
01314 Can gateway geen communicatie met motorregelapparaat
P1651 communicatie databus aandrijving
Wie kan ons er mee helpen?
Robbie
Zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutco...
Succes
11 jaar
Dank je, maar die foutcodes allemaal tesamen wijzen op neen canbus probleem.
Ik heb wat gemeten en zou graag wat advies willen van iemand die ervaring heeft met storing zoeken in canbus.
Ik meet een oneindige weerstand op de diagnosestekker tussen de canbus-H en canbus-L op pen 6 en 14 op de diagnosestekker.
Dus dit is niet goed want zou 60 Ohm moeten zijn.
Haal ik de stekker van het instrumentenpaneel los en ga ik daar meten heb ik wel de 60 ohm. Dit instrumentenpaneel is de can gateway en komen dus alle systemen samen. Mijn conclusie is dan dat dit instrumentenpaneel (de gateway) defect is want er gaan 2 draden rechtstreeks vanaf het instrumentenpaneel naar de diagnosestekker en die verbinding heb ik doorgemeten en is goed.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel vaak meegemaakt dat de Instrumentenpaneel kapot zijn, maar dan heb je als klacht dat je de wagen niet kan uitlezen tot dat je de instrumentenpaneel los neemt.
Zie nu dat ik dit topic nog niet heb beantwoord met de uiteindelijke oorzaak.
We hebben zelf nog een hele tijd lopen zoeken en meten en de conclusie getrokken dat we er met onze diagnose kennis niet uitkomen. We hebben contact gezocht met een specialist in storing zoeken en die heeft binnen 4 uur!! de conclusie kunnen trekken dat met 100% zekerheid de ECU (motorregelapparaat) de oorzaak is want de canbuslijn was in orde, evenals alle andere regeleenheden, behalve de ECU want daar kwam geen canbussignaal uit. Dus de ECU voor de 3e keer opgestuurd naar Actronics en gelukkig hebben ze daar nu ook geconcludeerd dat deze daadwerkelijk niet goed was en voor garantie een andere ECU geprogrammeerd en die teruggestuurd. Probleem was daarmee opgelost.
Conclusie: soms is het voordeliger om na zelf te zijn vastgelopen een Diagnose Specialist in te schakelen. Klant uitgelegd waarom we een second opinion wilden van deze specialist en wij allemaal blij dat het zo is afgelopen natuurlijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar