Volkswagen Sharan: storing in cilinder 3

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

mijn sharan loopt op 3 cilinders. het motorstorings lampje brand. als het lampje af en toe knippert loopt de motor nog slechter. aan de kast geeft hij aan dat cilinder 3 een storing heeft. egr-klep en buisjes schoongemaakt. bougies vervangen, kabels vervangen, boubinevervangen. injectoren laten reinigen en injector 3 op 4 gezet. storing blijft op 3. meerdere malen uitgelezen bij vag dealer. zij weten het ook niet? kan het ook de lamdasonde zijn of de egr-klep? maar dan is het weer vreemd dat het alleen cilinder 3 betreft?
f.pluimers@concepts.nl

f.pluimers

Geplaatst door f.pluimers (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Sharan? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik zou gaan zoeken naar iets dat specifiek voor cylinder 3 is. Lekje in inlaatspruitstuk of pakking, of iets mechanisch.
Als je bij draaiende motor een beetje remmen reiniger of start pilot op de inlaat van cylinder 3 spuit, gaat de motor dan anders lopen?
Zo ja, dan heb je daar een lekje gevonden.
Is er al compressie gemeten? Of lekverliezen?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja precies, hoe is de compressie?

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

compressie wordt maandag gemeten. met spray gaat hij niet anders lopen.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Wel raar dat als ze weten dat alles wat ermee te maken kan hebben al is vervangen (dus van bougie/kabel tot injector) dat niemand op het idee is gekomen om de compressie maar eens te gaan meten, want je hebt alles al vervangen en dan blijft dus iets mechanisch over wat het zou kunnen zijn.
Ik ben benieuwd wat de compressie is.

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

compressie laat ik maandag even weten.

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

Vandaag compessie gemeten, allen +/- 13. inlaat weer gecontroleerd en volgens mij geen scheurtje of lekkage i.v.m. valse lucht. Wil nu proberen een nieuwe stekker op de injector 3 te solderen. Zal waarschijnlijk toch ergens een breukje in een kabel of draad zitten. Je moet toch wat. Wat zou het anders kunnen zijn???????

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

probeer eens met een stethoscoop op de injector te luisteren. Hoor je een goede,eentonige tik? dan hoef je de stekker ook niet te vervangen... of haal de injectoren eens los en bekijk het sproeibeeld

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

je kunt de stekker toch ook meten met een led spannings zoeker (knipper signaal) en vreemd dat de dealer het ook niet weet , dan ben je geen vw dealer waard vind ik, deze kunnen toch terug vallen op de technische dienst van de importeur

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

alles doorgemeten en.... alles goed. inlaat er afgehaald en klepdeksel verwijderd. lektest gedaan en.... alles goed. meetkast geeft elke keer foutcode cilinder 3. er gebeurt iets en dan zet de computer de inspuiting stop. wat ook vreemd is is dat als het lampje brand loopt de motor niet fijn maar als hij knippert loopt hij dus heel beroerd. kan het ook met de computer te maken hebben? nu hoor ik ook al iets over een NOx-sensor?

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Toch nog even voor de duidelijkheid:de storing is neem ik aan "cilinderoverslag of misfire cilinder 3" toch??

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

ja, cilinderoverslag in 3. volgens mij was het code P0303 maar staat dit alleen voor het feit dat de computer hem er uit gooit. maar.... waarom doet hij dat??

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

De computer gooit deze cilinder als het ware stil omdat er anders onverbrande benzine (vanuit cil 3) in de katalystator terrecht komt met een roodgloeiende kat als gevolg.
Je hebt neem ik aan 1 bobineblok voor alle 4 de cilnders, je weet zeker dat ze deze hebben vervangen?

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

ja is vervangen. heb de oude bobine en kabels in de auto liggen.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je de kabels plus doppen ook vervangen of kon je alleen de oude doppen op de nieuwe kabels monteren? Zoja dan misschien probleem in de bougiedop?

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

alles is nieuw. het moet iets met de elektronica te maken hebben volgens mij. kan het ook de motorcomputer die achter de accu zit zijn? of toch de egr maar dan is het zo raar dat het steeds cil. 3 is.

golf20v (0), 12 jaar geleden

hey frits koop eens een goeie auto, eerst die renault al...

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=golf20v]hey frits koop eens een goeie auto, eerst die renault al...[/quote]
Andre,
ik denk dat frits met een auto van 2005 het gevoel heeft een goede auto te hebben. Ook heeft hij er al heel wat centjes er tegenaan gegooid. Dus jou reactie heeft weinig waarde denk ik.

f.pluimers (0), 12 jaar geleden

dank je maarten. vw dealer denkt nu dat het in de computer kan zitten maar weet het niet zeker.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

tja,mischien is ac tronis dan iets voor ze... Daar kunnen ze de meeste computers testen.

golf20v (0), 12 jaar geleden

[quote=maarten4874][quote=golf20v]hey frits koop eens een goeie auto, eerst die renault al...[/quote]
Andre,
ik denk dat frits met een auto van 2005 het gevoel heeft een goede auto te hebben. Ook heeft hij er al heel wat centjes er tegenaan gegooid. Dus jou reactie heeft weinig waarde denk ik.[/quote]
haha oke het is een grapje want ik ken frits, kom hem plotseling hier tegen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.