Beste Mensen,
Hier op school zitten we met een probleem van een VW Golf V 2.0 FSi.
Tijdens deellast en warme motor houd de motor in. Alsof een bobine een vonk mist. Nu wil ik niet direct alle (dure
) vermogensbobines vervangen. Dit was ons eerste idee wat het zou kunnen zijn. Maar na uitlezing blijkt
Volgens de uitlezing via vagcom krijgen we:
17443 sensor for Nox (G295): signal implausible P1035 008 implausible Signal - Intermettent
16806 main catalist; bank 1 efficiency below threshold P0422 -002- Lower limit exceeded
Ik kan alleen niet vinden hoeveel de meetwaardenblokken moeten zijn?? Ik zie ze wel maar wat is max of min?
Heeft iemand met deze melding ervaring??
Mijn dank is alvast groot.
P. Wenmaekers
Arcus college
Geplaatst door paswen (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 15 jaar geleden
Al een viergastest gedaan?
Voorste sonde slecht misschien? (zonder foutcode)
Zelf lees ik met dit soort codes ook nog even EOBD uit.(LTFT waarden vooral)
http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
Daar staat wel iets over de meetwaardenblokken.
Oiram
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Hoi Oriam,
Dank je voor je reactie. De storing komt dus sporadisch voor.
4-gas test heeft helaas niks opgeleverd. Alle waarden binnen de normen.
Ga morgen aan de slag met de EOBD LTFT waarden.!!
Ik hou je op de hoogte.
gr
Pascal
garageburgwal (0) PRO, 15 jaar geleden
De NOx sensor is een slecht punt bij deze series.. Deze moet samen met zijn regelapparaat vervangen worden..
rd-t (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=garageburgwal]De NOx sensor is een slecht punt bij deze series.. Deze moet samen met zijn regelapparaat vervangen worden..[/quote]
DE oplossing inderdaad
Rosse (0), 15 jaar geleden
Dat van de NOx sensor klopt, maar ik dacht niet dat dit probleem de motor doet inhouden. De implausible signal van de NOx sensor zou dus wel eens een gevolg kunnen zijn van het probleem, en niet de oorzaak. Bij problemen met de NOx gaat gewoon het emissie-lichtje branden, maar normaal merk je daar verder weinig van.
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Hoi Rosse,
Ik was ook al aan het twijfelen. De motor houdt even in als het probleem zich voor doet. maar dat komt dus sporadisch voor.
de 4gas test was perfect maar de motor regelt het zo bij dat de waardes meestal binnen de normen vallen.
Is er bij Vw een coulance regeling voor die Nox sensoren met regelapparaat? Want ik denk wel dat het een duur grapje is.
Dus voordat we dat gaan doen moeten we het wel zeker weten.
Verder ga ik zo even deeobd waarden uitlezen en ik laat weten wat het resultaat is .
Mannen alvast bedankt voor het meedenken
gr
Pascal
Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden
Nox sensor zit maar 2 jaar garantie op en daarna houdt het op.
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Hoi Benny,
Ik had id geinformeerd maar garantie is er niet meer op nee.
thx voor je reactie
gr
Pascal
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Ik vraag me af.
het motormanagement lampje gaat niet branden. Als ik hem uit lees krijg ik bovenstaande fout code.
Maar een defect Nox sensor kan die het stotteren/inhouden van de motor veroorzaken? Komt alleen voor bij accelereren vanuit constante snelheid en bij het decelleren. Ik ben toch meer aan het denken aan een van de 4 bobines. Die gingen bij golf 4 ook regelmatig defect.
Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden
Bobine's gaan ook bij bosjes maar dan heb je cilinderoverslag als storing en als een bobine één keer de geest geeft doet hij het nooit weer dus zal hij altijd op 3 poten lopen.
Is je gasklephuis wel schoon?
Misschien software update nodig?
Rosse (0), 15 jaar geleden
Misschien kan je de NOx sensor eens uittrekken en zien wat er dan gebeurd? Als hij dan nog inhoud kan het niet aan de sensor liggen veronderstel ik.
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Hoi benny,
Inderdaad, het is dan wel of niet kapot maar niet er tussen in. Dus dan is daar geen probleem mee.
Dank je wel. Ik ga van daag het gasklephuis schoonmaken en inregelen en dan kijken wat hij doet.
gr
Pascal
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Gas klephuis schoon gemaakt. opnieuw ingeregeld. En tot nu toe geen NOx storing meeer gehad.
Rij nu 2 weken en de storing is niet meer voor gekomen..
Dit zijn van die leuke !!!
groetjes
Pascal en bedankt allemaal voor de reacties !!
carel001 (0) PRO, 15 jaar geleden
Probeer in het vervolg preventief een brandstofreiniger te gebruiken.
Dit voorkomt veel storingen en zoeken achteraf
Wij gebruiken WEPP produkten hiervoor
Gaat perfect
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
Dank je voor de tip. Ik het merk Wepp ja. Welke gebruik je dan de wep 2036 ( Injektie-systeem-bescherming) of de wep 2037 (brandstofadditief) of een ander type?
carel001 (0) PRO, 15 jaar geleden
Je hebt WEPP 2031 (Gasklephuis reiniger) en inderdaad, voor je hele systeem WEPP 2036.
Succes
paswen (0) PRO, 15 jaar geleden
hey dank je voor de reactie. Het gasklephuis heb ik met ouderwertse aceton gereinigd.
ik zal een busje erbij gooien en hopelijk blijven die leuke storingen achterwege.
Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden
Gasklephuis reinigen is prima maar de verkoling komt niet door de benzine maar door de werking van je egrklep.
Toevoeging in de benzine helpt wel voor het inspuitsysteem.
En ik denk dat de nox storing een kwestie van tijd is.