Volkswagen Touareg: storingslampje gaat branden en houd in

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.2 aaz

ik heb de storing uit gelezen en daar kwam het volgende uit 17755 nokkenas positiesensor2 g163
motor toerentalsensor g28 onjuiste correlatie p1347 ondergrens bereikt verder de auto start goed en loopt verder goed alleen als hij koud is stoekt hij soms maar naar mate hij warmer wordt,wordt dit minder wie heeft een idee vrgr harry

harry folkers

Geplaatst door harry folkers (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Touareg? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Controleer de distributie maar eens. Foutcode geeft aan dat de boel niet meer op tijd staat. Gaat dan over Bank 2.
Ketting uitgerekt of riem versprongen? Maar kan natuurlijk ook 1 van deze 2 sensoren zijn die kapot is.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Letterlijk vertaald :

foutcode: 17755 P1347
nl Cilinderrij 2, Nokkenas positiesensor (G163) / Krukas positiesensor (G28) volgorde onjuist
du Bank 2, Nockenwellenpos. (G163) / Kurbelwellenpos.-sens. (G28) falsche Zuordnung
en Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28) Incor. Correl.
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
Timing riem/ketting onjuist (ketting langer geworden)
Nokkenas positiesensor (G163) defect
Sensor voor toerental van de motor (G28) defect

Mogelijke oplossingen:
Check timing riem/ketting onjuist (Meetwaardeblokken)
Check/vervang Nokkenas positiesensor (G163)
Check/vervang Sensor Toerental Motor (G28)

Gr Stefan

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Gebruik de zoekfunctie hier maar eens en dan kom je echt aan het sleutelen.
Weet niet wat de kilometerstand is van deze AZZ motor maar de meeste halen de honderduizend niet met dezelfde ketting.
Motor compleet met bak er onderuit halen en scheiden vanelkaar anders kom je er niet bij.

harry folkers (0) PRO, 14 jaar geleden

moet motor en bak in een keer gedemonteerd worden of kun je de motor ook alleen demonteren . En wat voor tijd moet ik ongeveer denken bij deze rep.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Even zoeken..

Benny Vee (0) PRO, 14 jaar geleden

Motor moet er compleet met bak naar onder uit.
Dan bak van motor demonteren anders kom je er niet bij.
Bij de dealer hebben ze daar een speciale heftafel voor en dan is het nog wel 2 dagen werk.
Zonder die tafel is het natuurlijk wel te doen maar redt je het denk ik niet in 2 dagen, dus houdt maar 3 dagen aan.

Passatje (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Harry,

Lees in je meetwaardeblok (als je dit hebt) de ontsteekhoek maar eens uit. Deze moet onder de 8 graden zitten. Als deze meer is bijv. 11 graden dan is je distributieketting uitgerekt. Heb dit zelf meegemaakt. En is bij de eerste serie Vw Touareg met deze motor een kwaaltje. Je moet dan wel alles in 1 keer vervangen. Daar bedoel ik mee de 2 kettingen, spanners, geleiders, keerringen, nokkenasverstellers, tandwielen end. Vraag maar eens aan de dealer wat je allemaal nodig hebt.
De motor en bak en complete voortrein kun je er in 1 keer onderuit halen. Ik heb daar een grote werkbank onder de brug geplaatst en alles op laten zakken. Dan kun je de bak erafhalen en de complete distibutie vervangen. Is best veel werk, maar een leuke uitdaging voor een monteur. Ik heb er bijna 3 dagen aan gewerkt. En ik ben best wel wat gewend wat werk betreft. Maar als het de eerste keer is zie je er behoorlijk tegenop, maar achteraf is het mij genoeg meegevallen.

Sucses en als je vragen hebt laat het maar weten.

Groet Passatje

harry folkers (0) PRO, 14 jaar geleden

De klant weet nog niet wat hij doet als die word gerepareerd zal ik de uitslag laten weten alvast bedankt voor het mee denken vrgr Harry

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touareg of stel zelf een nieuwe vraag.