Volkswagen Golf IV: Storingslampje Gaat Steeds Weer Aan

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Mijn Golf 4 1.4 16v Motorcode Bca Gaat Het Motorstoringslampje Na Resetten Steeds Weer Branden. ( Na 30-80 Km )
Reeds Bij Vw Dealer Uitgevoerd; Motorupdate, Lambdasonde Voor De Kat Vervangen, Controlle Op Valse Lucht Met Lekspray.
Dit Alles Zonder Resultaat.
Uitgelezen Storing; 17560 P1152 035 Cil.rij 1 Mengseladaptie Bereik 2, Armgrens Onderschreden.
Waar Moet Ik Verder Zoeken, Wat Is Het Probleem ???
PS AUTO LOOPT GOED, NIETS TE MERKEN AAN RIJGEDRAG !!

golfxxxxx

Geplaatst door golfxxxxx (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

foutcode: 17560 P1152

nl
du Bank 1, Gemischadaption Bereich 2 Magergrenze unterschritten
en Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 2 System too Lean
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:

LuchtMassaMeter (G70) defect
Luchtinlaat systeem defect / lekt / valse lucht
Brandstofinjector(en) defect
Brandstofpomp defect
Uitlaat systeem lekt
Secondary Air Injectie Systeem defect / lekt

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang LuchtMassaMeter (G70)
Check Luchtinlaat systeem op lekken
Check Brandstofinjector(en)
Check Brandstofpomp
Check Uitlaat systeem op lekken
Check Secondary Air Injectie Systeem

Extra info:

See general Fuel Trim Information.

golfxxxxx (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoi Stefan; 1.4 16v heeft geen luchtmassameter of secundair luchtsysteem, uit & inlaat is gecontroleerd op lekkage.
Volgens dealer is de opbrengst v/d brandstofpomp goed en de inspuithoeveelheid v/d injectoren ook goed.
Auto loopt perfect, houdt niet in, schokt niet, alleen het kl... storingslampje gaat na resetten steeds weer aan.
Ook nog laten controleren; egr-klep + basisafstelling uitgevoerd, gasklepregeleenheid gereinigd + basisafstelling uitgevoerd.
Werking magneetklep actief koolfilter is ook gecontroleerd.
???????????????????

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Map-sensor, Koelwater en lucht temperatuur ook gecontroleerd?
4-gas meting gedaan en wat waren de waardes?

golfxxxxx (0) PRO, 14 jaar geleden

4-gas meting was ok, heeft ook net apk gehad en de waarden en werking v/d lambdasondes was ook goed.
Temp. meter geeft altijd 90 graden aan. ( aangezogen luch temp. is niet gecontroleerd )
Bdp sensor geeft geen storing aan. ( bedoel je hiermee de map-sensor ?? )

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Toch kan de egr klep de boosdoener zijn.
Niet toch een vacuumlek? (naar de rembekrachtiger).
Rembekrachtiger inwendig lek,daardoor valse lucht?
Tandriem spanrollen nog goed?
Zo en zo de tem.voeler vv als hij niet een constante waarde aangeeft.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

demonteer de lambdasondes en blaas deze eens voorzichtig uit.

golfxxxxx (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag Nogmaals Diverse Controlles Met Vas Tester Uitgevoerd, Alles Ok, Alleen Bij Controlle Van De Lambdasonde Voor De Kat De Controlle Van De Lambda-regeling Wisseld De Waarde Van De Verwarming Steeds Van Uit/aan, Volgens Tester Moet Deze Op Aan Blijven Staan.
Daarna Komt De Melding; Vervang Lambdasonde. !! ( Deze Was In 2008 Ook Al Eens Vernieuwd !! )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.