Vanaf de zomer stoot de motor, ondanks nieuwe bougies, verdeler, en verdelerkap. Dit onder alle omstandigheden. Voor de winter sloeg deze ineens af, kreeg deze weer aan de praat na ca 2 minuten. De frequentie van het afslaan verhoogde zich dermate, dat ik er niet meer me wilde rijden. DUS: auto naar VW Garage in Almelo gebracht. Brandstoffilter vernieuwd, stekkerverbinding van de regelapp. gereiningd, storingen uitgelezen, basisafstelling uitgevoerd en diagnose gesteld en EEN PROEFRIT. Nadat ik de auto ophaalde, bleek binnen 500 meter de klacht zich weer voor te doen, (motor stopt en is pas te starten na ca. 2 minuten) Teruggereden. Weer aan de testkast, uitdraai gemaakt: VAS 5051B.
Om een lang verhaal kort te maken: een rekening van 310,53 voldaan en alles bleef bij het oude.
Dat het vertrouwen in dit garagebedrijf een vorstelijke deuk heeft opgelopen behoeft geen betoog, zal mijn auto hen dan ook in het geheel niet meer toevertrouwen.
Middels dit forum kwam ik er als volslagen leek achter, dat de temperatuur-sensor van een bepaald type, vaak inwendig defect gaan, die dan verkeerde gegevens doorstuurt naar de ECU. Na vervanging hiervan (kosten 30,00) rijdt mijn auto weer als nieuw.
ADVIES: Temperatuursensoren met een witte rand ZSM. uitwisselen voor een nieuw type met een blauwe rand.
Alle problemen zijn dan verholpen. Wacht niet, tot U hetzelfde gebeurt als mij.
Met vriendelijke groet:
Harmen-John. Rouw
PS: Rekening, overzicht en beeldschermafdruk ter inzage.
Bericht aangepast door moderator!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Naam van betreffend bedrijf verwijderd door moderator dit voegt niets toe aan het probleem.
Problemcar is er niet voor het uiten van ongenoegens over een uitgevoerde reparatie of bedrijf.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar