Volkswagen Transporter 1992: Stotende 2.4d AAB motor

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AAB, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 57

Ik heb een T4 camper 2.4 AAB uit 1992.
Op een bepaald toerental bij warme motor, (ik gok tussen de 2200 en 2500 toeren) stotende motor, onbelast ook een beetje.
3e versnelling 35/40 km, 4e versnelling 45/50 km, en 5e versnelling 65/70 km. Als je op dat toerental omhoog gaat en meer gas geeft woord het stoten erger als of de motor door onbalans gaat schudden. Bij een hoger toerental door te schakelen is het stoten weg. op een vlakke weg is het minder.

Ik heb de distributie riemen vervangen en goed uit getimed.
Brandstofpomp in de bank afgeregeld en is goed.
Verstuivers getest.
Gemodificeerd brandstoffilter (geen lucht)
Koppeling vervangen + bakrevisie.

Ik wil me carterpan nog een keer los halen om te kijken of de krukas onbalans heeft door een losse bout van een hoofdlagerkap van de krukas, er is vroeger een modificatie bout bij de VW voor geweest.
Compressie testen.
Als dat het ook niet is moet ik de kop los halen om te kijken of het daar in zit, een ingezakte klep of speling klepgeleider of zo.

Ik ben al heel erg bezig geweest en heb het nog niet gevonden.

Kent iemand dit probleem????

T4AAB

Geplaatst door T4AAB (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

rrrichiexl (0), 4 jaar geleden

Hoi,
Wij hebben een T4 uit 91 ook een diesel 2.4 Bij ons hetzelfde probleem, net boven de 2000 toeren, als hij eenmaal het horten en stoten is helpt gasloten ook bijna niet, alleen terugschakelen en uit de toerental gebied komen. Het probleem is begonnen na het reviseren van de brandstofpomp. We kregen de tip dat het aan de motor steun zou kunnen liggen...
Ben jij al wat verder gekomen?

T4AAB (0), 4 jaar geleden

Hoi ik had het zelfde probleem na vervanging van de brandstofpomp.
Ik heb de pompdruk laten verhogen in de afstelbank en de pomptiming op 1 mm voor inspuiting gezet zoals in het boekje staat. Er staan 2 afstelwaardes in het boekje, T4 voor 1996 en na 1996. de mijne is voor 1996. Ik heb ook de schokbreker op de gasheuvel vervangen. Het schokken is nu minimaal.
Het was niet de motorsteun.
Mogelijk is jou pomp niet goed uit getimed omdat hij er af is geweest.
Ps mijn goed onderhouden camper is voor €3500 te koop, misschien weet je er iemand voor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.