EGR klep blijft open staan. Weet iemand of EGR klep zo te vervangen is zonder de oliekoeler te verwijderen. Zit op de oliekoeler geschroefd, maar weinig plek om uit te schuiven.
Het is een commonrail, geen pompverstuivermotor. Zit aan voorkant tussen motor en radiateur.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ha Arjan
Heb ze alleen nog maar compleet met oliekoeler vervangen, !
Compleet met koeler en klep!
En dat is redelijk wat schroef werk!
Origineel zit er ook een oliefilter bij!
Heb nu een losse besteld bij dealer,. Is stukken goedkoper dan een komplete. Daarom vraag ik het ook of alles er uit moet
Weet niet wat een losse kost, een complete origineel kost voor mij nog geen 500
En je heb even veel werk of nog meer zelfs,
En het is altijd goed om de koeler ook mee te vervangen !
Ja. Staat net 88000 km op. Pas onderblok gereviseerd i.v.m. olieverbruik.
Je hoort het wel hoe het afloopt.
Bij de 2.0TDI Biturbo komt het ook voor, daar hebben wij momenteel geen oplossing voor (VW bedrijswagens) Deze motoren hebben standaard geen slechte zuigers, het verbruik heeft een inwendig defecte EGR-koeler als oorzaak.
wij spoelen de egr tegenwoordig we mogen bij garantie de egr niet meer vervangen.
we sluiten er een apparaat op aan en met de testkast en wat af plug werk speolt hij de egr weer schoon.
groetjes jan.
Je hebt gelijk Laurens. EGR klep zit vast gerot, bypasklep zit vast en koeler vol troep. Dus toch maar kompleet besteld. Is wel goed aan de prijs. Heb onderkant van koeler er afgeschroeft, anders krijg je hem er niet uit. Ventilator zit in de weg.
Ja klopt idd ,je kan em evt via België of Duitsland bestellen, de prijs is dan 134 euro bruto goedkoper, en je krijgt 35 procent korting
Top dat et weer gevonden is!
Het is zeker van belang dat je roetfilter schoon en niet verzadig is want dat is bij deze motoren een hoofd oorzaak! Geen foutcode op egr en roetfilter maar toch zo bizar vervuild dat werking bijna onmogelijk is!
Want het zou zonde zijn dat je thermische overbelasting krijgt in de motor door een verstopt roetfilter en je dus weer olie verbruik gaat krijgen!!met alle gevolgen vandien!
Nieuwe koeler compleet gemonteerd en ingeleerd. Loopt weer perfect.
Top👍
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar