👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
We hebben hier in een T5 met een CFCA motor een revisieblok geplaatst. Nu krijgen we foutcode P054400 uitlaatgastemperatuursensor 1 Fout in stroomkring. Sensor is ok. Ik krijg geen 5V op één van de draden dus ik vermoed dat er een probleem in de bedrading zit. Heeft iemand schema's van deze wagen zodat ik de draden kan overbruggen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je een kenteken nummer hebt, kan ik hem toesturen
Toevallig een olie verbruiker?😉
Laurens,
Bedankt voor de snelle reactie! Ja de vorige motor lustte wel wat olie! Krukaslagers volledig uitgesleten, biturbo kapot...
Het is een Belgische wagen. Hieronder het chassisnummer.
WV1ZZZ7HZDH075641
Groet Pierre
Ja bekent euvel😂
Wel nieuwe injectoren en nieuw roetfilter geplaatst?
En nieuwe software update want het kan je problemen opleveren!!
Ik zal je het schema toe mailen
De schema's staan op je mail!
Succes!
Nee geen nieuwe injectoren en roefilter geplaatst.
Injectoren misschien laten testen? Als het roetfilter vervuild is zou de wagen het toch merken niet?
Bedankt voor de schema's
Is een samen loop van omstandigheden
Met een nieuw blok worden alle waardes anders, roetfilter kan in 1 keer vol slaan, de injectoren kunnen een verkeerd inspuit beeld geven, vooral bij de bi turbo motoren
Ik heb er al heel veel gehad waar ze geen nieuwe injectoren in geplaats hadden en nieuw roetfilter
Blok liep binnen 4000 km kompleet inelkaar
Je moet er echt even goed aandacht aan besteden hoor!!
Ik kan je foto's toe mailen van vorige week daar schrik je van!!
Klant van mij heeft zijn motor voor garantie bij de vw dealer laten vervangen..
Ze hebben bij deze inderdaad ook het roetfilter en verstuivers mee vervangen.
Ik heb ook al heel wat van deze motorwissels gezien waarbij gewoon alles overgezet is zonder problemen.
Wat was er kapot gegaan aan het blok dat met 4000 km in elkaar liep?
Groet Hans
Soms is er ook een geval van gewoon echt pech hebben!
Er was vuile brandstof van een pomp uit Duitsland aanwezig( na uitkomst van de test bij shell)
Waardoor de injectoren een verkeerd inspuiting gaven en dus de zuigers en wanden en kop beschadigd raakten !
Dat is balen zeg! maar is wel duidelijk een specifiek geval..
In dit geval ging het om een motor die olie verbruikt wat gewoon een productiefout is.
Heeft dus niet veel met verstuivers te maken.
Roetfilter kan natuurlijk wel aardig dicht gaan zitten van hoog olieverbruik dus die zou ik zeker goed bekijken,spoelen of vernieuwen
De T5 is terug binnengekomen en ik heb de verstuivers laten testen.
Er zat één slechte in die teveel inspoot. Ik zie wel het verband tussen teveel inspuiten en slechte smering. Zal misschien niet de enige reden zijn maar te veel brandstof in de olie, te weinig onderhoud, motor met kinderfouten van VW... dit alles samen...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar