Om bij het begin te beginnen, het gaat om een Golf 3 cabrio 1.8 75pk mono injectie. Een half jaar geleden is er een beetje diesel door mijn benzine in de tank gekomen. Die avond sloeg hj af en is de ellende begonnen.
Vervangen is:
-Bougies+ Kabels
-complete ontsteking incl. bobine
-temp. zender
-distr.riem+ nokkenas tandwiel
-lambda sonde
-relais 139 (brandstofsysteem)
-brandstofpomp+ filter
-injector(tje) (Niet nieuw!)
En nog houdt hij bij accelereren erg in, loopt hij onregelmatig (als ik bv bij het stoplicht sta) en stottert hij regelmatig.
Heeft iemand enig idee hoe ik nog van deze ellende af kom??
M.V.G Kai Pegtol
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel diesel zat er in en hoelang heeft hij er op gelopen. Er bestaat een kans dat je katalysator geheel dicht zit met roet door onverbrande diesel. (een benzine kan diesel nou eenmaal niet volledig verbranden)
Zou die eens demonteren en inspecteren.
Durf de remedie bijna niet te zeggen; maar een verstopte kat is soms leeg te blazen door de auto eens een tijdje volgas op de autobahn te zetten, en het nieuwe rijden ffe te vergeten.
Heb je trouwens de timing van de D-riem al eens gecheckt??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar