Om bij het begin te beginnen, het gaat om een Golf 3 cabrio 1.8 75pk mono injectie. Een half jaar geleden is er een beetje diesel door mijn benzine in de tank gekomen. Die avond sloeg hj af en is de ellende begonnen.
Vervangen is:
-Bougies+ Kabels
-complete ontsteking incl. bobine
-temp. zender
-distr.riem+ nokkenas tandwiel
-lambda sonde
-relais 139 (brandstofsysteem)
-brandstofpomp+ filter
-injector(tje) (Niet nieuw!)
En nog houdt hij bij accelereren erg in, loopt hij onregelmatig (als ik bv bij het stoplicht sta) en stottert hij regelmatig.
Heeft iemand enig idee hoe ik nog van deze ellende af kom??
M.V.G Kai Pegtol
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eerst eens met foutcode uitlezen
René
helaas geen foutcodes
18 jaar
je hebt het nokkenas wiel vervangen gelijk met de riem heb je die poelie er wel goed op gezet ik heb hem zelf een keer omgedraaid en dat staat de tandriem niet op tijd maar hij loopt wel maar houdt dan in ; misschien iets voor jou om natekijken.
er staan namelijk aan twee kanten merk tekens.
groetjes jan.
Hallo,
Controleer of de bougie's geen parelvorming hebben door de eventuel nog aanwezige diesel...
Zo niet, controleer dan ook even de rubber onder de "carburateur". Doe dit door eens een beetje stevig (wel met mate) aan de carburateur te trekken / kantelen. Deze rubbers gaan wel vaker stuk bij de 1.8 motoren.
En laat een even je CO meten
gr sander
18 jaar
Sander bedankt voor je reactie nog even een vraagje; wat moet er gebeuren als je aan de ''carburateur'' trekt/ kantelt?? CO en lambda zijn goed.
p.s Bougies zijn nog goed
Gr. Kai
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar