auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III: stotteren / afslaan / inhouden golf 3

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 ADZ

mijn golf 3 doet sinds korte tijd erg vervelend,

het begon met slecht starten.. (na enkele sekonde sloeg de auto wel aan, trilde de eerst honderd meter maar liep daarna goed)

het weer werd kouder (januari) en de auto ging steeds slechter starten bij de koude start, eenmaal lopen geen problemen meer)

op een gegeven moment kon ik geen gas meer geven op de snelweg, auto aan de kant gezet en na 2 uur wachten op de anwb deed de auto het weer, en nog een uur prima naar huis gereden

inmiddels is het probleem terug

slecht starten / inhouden / uitvallen

reeds vervangen:
bobine (toen deed alles het weer enkele maanden prima)
brandstofpomp
brandstofpomp relais
temperatuursensor

rotor ziet er pefect uit, bougies en kabels zijn ook redelijk nieuw (5000 km oud)


gisteren gasklephuis opengemaakt

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCCRPVY6.jp...[/img]


deze is erg vies, hoe kan ik dit goed schoonmaken en waar moet ik op letten

zou het ook nog ergens anders aan kunnen liggen?



edit:
laatst heb ik de stalen koelbuis ook vervangen, heb toen de koelvloeistof weer bijgevuld.. naar mijn idee ging er veel te weinig in (zo'n 3 liter) auto laten lopen tot de vin aansloeg en toen de dop van het expansie vat eraf gehaald.. het peil staat nu nog steeds veel te hoog en loopt flink op bij het rijden
doe ik dit wel goed? moet ik de dop er wel volledig afhalen? of moet ik alleen de lucht laten onsnappen?


alvast erg bedankt!! (probleem speelt al sinds januari en ben het nu echt ZAT!

Geplaatst door

basgolf +0

al 14 jaar lid

Reacties

Hoi Basgolf,

Ook wij hadden dezelfde problemen als jij en kort geleden hebben we het gasklephuis gedemonteerd en de tussenpakking, de voetpakking, de kniering en de gaskleplichter (stappenmotor) vernieuwd; dit mede op aanraden van ons deskundige forum.
Met name de voetpakking was totaal rot en ook de stappenmotor en dan m.n. de wormwieltjes waren redelijk versleten.
De auto loopt nu weer als een zonnetje.

Bedoel je met stalen koelbuis, het expansiepijpje?
Ik zal je vertellen hoe wij dit hebben gedaan, koelvloeistof eruit bij de thermostaat (gewoon 1 slang lossen) daarna expansie pijpje vervangen, waterslangen weer goed aangesloten met nieuwe klemmen en de koelvloeistof bijgevuld tot max.

Kachel op vol, koelvloeistofreservoirdop eraf laten, doeken om het reservoir, en starten.
Als de koelvin aanslaat, een beetje gas gegeven en je krijgt een grote luchtbel, met een beetje koelvloeistof uit je reservoir.
Weer bijgevuld tot max, dop er op en rijden.
Blijven controleren en zonodig bijvullen.
Als je moet blijven bijvullen is er iets niet goed dicht.

Succes Martina

Martina +0

14 jaar

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBG4PK6J.jp...[/img]
deze buis heb ik vervangen


bedankt voor de zeer duidelijke reactie.

ik ga m vanavond proberen te ontluchten op de manier hierboven, bedankt!
even voor de zekerheid:
dop eraf
doeken rondom de dop leggen
kachel op vol (warm)
auto starten en warm laten draaien tot de vin aanslaat
motor uit
dop erop

wat was je ongeveer kwijt aan de onderdelen van het gasklephuis?

basgolf +0

14 jaar

Hoi Basgolf,

Doeken rondom het reservoir.
Dan idd de procedure zoals je beschrijft, maar voordat de dop er weer op gaat, bijvullen.

De exacte prijzen weet ik niet meer, maar de stappenmotor (gaskleplichter) en de voetpakking (flens) waren het duurst.
Maar het scheelt je een nieuw huis á een honderd of 8.
Dit type gasklephuizen, is heel goed te reviseren, zo hebben wij ons laten vertellen en dit klopte als een bus en is bovendien zelf erg makkelijk te doen.
Al gebiedt de eerlijkheid te zeggen, dat we erg veel hulp hebben gehad van de kanjers hier op dit forum.

Bel voor de exacte prijzen even met een VW dealer, geef je kenteken of beter nog je chassisnummer even door en je krijgt de prijzen.
Wij gebruiken altijd originele VW onderdelen, maar dan heb je ook wat.

De buis die je aangeeft, is idd je expansiepijpje.

Wat klink ik bij de hand hé mensen, maar ik ben blij, dat ik ook eens iemand kan helpen; dit komt natuurlijk vooral door wat ik in de loop van de jaren van jullie allen heb geleerd, dank alsnog hiervoor.

Succes basgolf en groetjes Martina

Martina +0

14 jaar

de golf start nu helemaal niet meer, dus ontluchten lukt ook niet

nog iemand tips voor het gasklephuis?

basgolf +0

14 jaar

Ja hoor Martina, perfect en mooi omschreven!

Nu hij helemaal niet meer loopt kun je hem idd moeilijk ontluchten, kijk eens waarom hij niet loopt, dus of hij nog wel vonkt en / of brandstof krijgt, dan weet je waar je het zoeken moet..

Het niet meer starten bij een warme motor kan de hall-gever ( BDP sensor ) zijn, slecht starten / inhouden / uitvallen kan ook heel goed de pakking onder de carb. zijn, deze geven vaker problemen, als de motor loopt kun je eens de carb. vast pakken en er mee bewegen, of spuit eens wat remreiniger rond om het apparaat, gaat hij nu anders ( harder ) lopen ? Dan weet je hoelaat het is, maar het beste is om hem even eraf te halen voor controle, de pakking zal een paar euro kosten, je valt in elk geval niet van je stoel af als je hoort wat deze kost.

Onderdelen kun je goed schoonmaken met remreiniger..

Zie Nr 12 ( Vw onderdeel nummer : ) 050 129 761 H

[url=http://img28.imageshack.us/i/41867698.pn...][img]http://img28.imageshack.us/img28/9643/41...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 +0

14 jaar

Hoi Stefan,

Een compliment van jou, is veel waard, dank daarvoor.

De flens of voetpakking, kost bij VW € 58,60 exclusief BTW.
De hevel (gaskleplichter), zoals VW deze noemt, kost € 162,30 ex.

MAAR, als Stefan zegt, check eerst de door hem omschreven zaken, dan zou ik dit eerst doen.
Overigens hebben wij toen onze auto erg slecht liep ook de halgever vervangen.

Succes en groetjes Martina

Martina +0

14 jaar

de anwb is net zo'n 1,5 uur met de auto bezig geweest.

de voetpakking is inderdaad kapot/gescheurd en zuigt valse lucht aan.. (aangezien mijn auto zo'n 12 centimeter verlaagd is) wordt de carbarateur flink heen en weer geschut.

we hebben de pakking tijdelijk dichtgemeerd met een elastische kit, zodat ik wel kan rijden (maar denk dat ik hier even mee wacht)


maar het gestotter bleef aanhouden, de man van de anwb had een andere bobine erop gezet (terwijl ik net een nieuwe had geplaatst) en toen liep de auto goed.

na het terugzetten van de oude bobine, smolt 1 van de massa draden! dat was even schrikken..
ik heb nu de nieuwe bobine van de anwb gekocht
maandag gelijk de voetpakking bestellen en dan kijken of ik deze zelf kan vervangen
en kijken of ik me geld terug krijg van de bobine maar dat zal wel niet

ik hoop dat al de problemen dan zijn opgelost, en dat het maandag droog is aangezien ik dan nog op de fiets naar me werk moet



bedankt allemaal voor de hulp tot zo ver! ik hou jullie op de hoogte

basgolf +0

14 jaar

Hoi Basgolf,

Vervelend, maar je weet nu hoe het komt.
Als je de flens bestelt, koop dan ook een nieuw borgplaatje; op Stefans tekening is dit nummer 14 VW nummer 113129830 € 1,46 ex.
Het is een redelijk eenvoudig klusje, maar een beetje tijdrovend.
Ik bedoel dit niet belerend, maar let goed op, dat je de twee vacuüm slangtjes achter je gasklephuis in de goede volgorde aansluit.
Beter nog is om deze ook te vervangen, dit koop je per meter bij de VW dealer.
Kijk ook vooral goed hoe de oude flens gemonteerd zit, zodat je de nieuwe er net zo opzet.
Voordeel is ook, dat je als het gasklephuis gedemonteerd is, je de hele boel goed kunt reinigen.

Succes Martina

Martina +0

14 jaar

heb het zelfde probleem 2 jaar geleden gehad en bleek in mijn geval defecte lambda-sonde. ben ik uiteindelijk zelf achter gekomen na 3 garage bezoeken. weet niet of jouw type deze sonde heeft dus dat moet je ff uitzoeken. succes

christoph +0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.