Hallo,
Wij hebben een Golf 1.6i SR ( geen 16 klepper) uit 2000 met volgend probleem:
Bij koude motor stottert en houdt de motor in, zodra die warmer wordt gaat het toerental schommelen tussen 900 en 1100 toeren.
Gasklep is al gereinigd en opnieuw ingeleerd.
Wie heeft dat al eens meegemaakt en kent de oplossing?
Groeten
Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Carterventilatie/rembekrachtiggings slang gecontroleerd op scheuren.
Gasklep reinigen en weer inleren is niet voldoende.Je moet namelijk eerst de leerwaarde wissen.10 aanpassing en daarna 00 om hem weer in fabrieksstand te krijgen.Hij heeft namelijk geen constante voeding (ECU).
Hoe is viergastest en dergelijke
de akl motor (1.6sr) staat bekend om dit probleem, dat het stationair toerental hapert
voor stotteren en inhouden, goed kijken of er in de luchtsystemen (ook het secundaire luchtsysteem) geef lekkages zijn en de kijken of er al de groene (nieuwe type) koelvloesidtofsensor inzit
wat alexander al zei, eerst leerwaarden wissen voordat gasklephuis opnieuw in basisafstelling word gezet, het beste is de basisafstelling interactief uit te voeren, als je de beschikking hebt over dealer apparatuur
gr
is het niet het gasklephuis zelf? deze gaan nog wel eens kapot. het stationair stelmotortje dat vroeger er los voorgemonteerd zat zit hier in het gasklephuis gemonteerd toch?
hallo,
we hebben de koelvloeistofsensor vervangen en het probleem is over. volgens de vw dealer is dit 9 van de 10 keer de oorzaak!
heren, bedankt
hans
dat zei ik toch al, kijk of er nieuw type koelvloestofsensor inzit, is ook meestal de oorzaak
gr vw monteur
Ja Frans, op jouw reactie ben ik ook (nogmaals) naar de VW dealer gegaan en het klopte dus!
Dank je
Groeten Hans ( Autocentrum Hatebo)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar