Volkswagen Polo 2000: Stottert, Valtuit, en tikkend geluid
- 1 week geleden gevraagd
- 7 reacties
Hoi, ik heb een polo 6n2 gekocht paar maanden geleden in het begin niks mis ik denk mooie koop 100.000 nap paar maanden mee gereden, ineens begon die te stotteren, en ging die soms terug in touren vooral bij remmen en dan viel die uit, als ik dan koppeling ophaalde optijd, ging die weer aan zag ik alle lampjes eventjes flitsen op mijn dashboard, nou ineens maakte die een heel hard lawaai ik kijken onder motor kap, was het spruitstuk kapot, dus ik na de sloop een nieuwe halen, de auto reed al wat beter, maar nog niet optimaal en viel nog steeds uit, nu tijdje verder stottert die nog steeds bij lage toeren en, valt die ook nog uit, ik heb hem laten uitlezen en er Warne 4 storingen, 3 daarvan waren kortsluiting op de massa kabel en 1 was iets met de gashuis, nu heb ik een nieuwe sensor besteld die komt zo binnen maar ik denk niet dat dat het alleen kan zijn, heeft een van jullie een idee wat het kan zijn of heeft dit ook meegemaakt en kan mij helpen!! Auto heeft verder geen problemen, alles werkte ook naar behoren,
Met vriendelijke groet
Calo
Geplaatst door Iamcalo , lid sinds 1 week geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
7 Reacties
oldford PRO, 1 week geleden
Wat waren de exacte foutcodes? Tekst en nummer indien mogelijk.
Welke sensor heb je besteld?
Heb je de auto van een particulier gekocht of bij een bedrijf?
In het laatste geval heb je recht op "wettelijke" garantie en kostenlose reparatie door de verkoper.
Zie: https://mijn.bovag.nl/dossiers/non-confo...
kaleido 1 PRO, 1 week geleden
Wat is de onderhouds toestand ?
oldford PRO, 1 week geleden
De foutcodes op de bobines (609 en 610) kunnen ook veroorzaakt worden door een missende 12V voeding (b.v. defecte zekering). Ook dan meet je maar 0 volt op een plek waar 12V verwacht wordt.
Heb je al gecontroleerd of de bobines wel een voeding krijgen?
Mogelijk is er ook zo iets aan de hand met de gasklepsteller. Alle voedingen en massa's daarvan al gecontroleerd?
Ik kan wel de foutcodes terug vinden (519, 709, etc.) maar niet de toevoeging erachter.
Geef indien mogelijk de exacte foutcode tekst voor codes 519 en 282.
Iamcalo, 1 week geleden
Waar kan ik de, voedingen en massa's controleren lopen die na sensor, of hoe etc kan je miss met foto's helpen waar ik moet kijken, hieronder foto van de codes exact
Iamcalo, 1 week geleden
Even een update, ik zat te kijken bij me bobine, ik beetje water erover heen, merkte ik niet zo gek veel hij ging niet super erg slechter lopen maar ook niet beter of iets haha, ik me had erbij voelen of ik iets raars voelde kreeg ik een schok, dus ik goed kijken, zag ik vonken bij de bobine tussen blok en bobine in, ik neem aan dat hier de kortsluiting zit, dus neem aan dr mijn bobine kapot is of een van de kabels van de bobine die ga ik nu verder controleren en schoon maken kijken of het dan al verlopen is en anders een nieuwe bobine,
Iamcalo, 1 week geleden
Update ik heb gekeken naar mijn bobine, even kabels gevold naar de bougies, deze nageken, zat mijn rechte bougie vol met olie, ik dat leeg gemaakt en schoon rondje gemaakt rijd al ietsjes beter maar problemen zijn niet weg, dus ik bestel nieuwe bobine, kabels en bougies maandag, dan komt ook mijn sensor binnen, hopelijk dat het dan verholpen is,
kaleido 1 PRO, 1 week geleden
En de olielekkage even oplossen lijkt me.