Volkswagen Polo: Stroom Valt Uit Tijdens Het Rijden, Accu Lopt Leeg

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Vw Polo 6n1 1997.

De Motor Start ''smorgens In 1 Keer. Na 5 Tot 10 Km Rijden, Slaat De Motor Uit.
Lampjes Op Het Dashbord Beginnen Te Branden En De Radio Begint Te Stotteren.
Als Je Dan Opnieuw Probeerd Te Starten, Dan Draait De Startmotor Te Langzaam Om Aan Te Slaan, Gewoon Te Weinig Stroom.
Na Opladen Vd Accu, En Weer Trug Plaatsen, Start Hij Direct.dan Een Week Geen Problemen.
Al 4x Voorgekomen Nu.
Al Onder Nomen Akties:
-nieuwe Accu
-ruildynamo, Laadspanning 14volt! Gemeten
-alle Massakabels In Motorruimte Vervangen En Massapunten Schoongemaakt

Het Vreemde Is Wel Dat Het Accu Lampje Niet Gaat Branden Onder Het Rijden!! Dus Dat Is Goed, Maaaaaaar Als Je De Auto Alleen Op Contact Zet, Gaat Het Accu Lampje Ook Niet Branden. Dit Zou Wel Moeten,na Het Starten Vd Motor Moet Hij Uit Gaan.
Heeft Bij Deze Auto Het Nooit Branden Vh Acculampje Invloed Op Het Laden?

Graag Reaktie Bvd Pieter

pieter64

Geplaatst door pieter64 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1630) PRO, 9 jaar geleden

Normaal loopt het signaal om de dynamo te bekrachtigen via je lampje/ledje , je zou eens kunnen meten of er 12v komt te staan op de d+ van de dynamo als je hem op contact zet .

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Inderdaad het accu lampje moet gaan branden met contact aan, dat doet hij nu niet dus dat is het probleem in ieder geval. Idd wat Kaleido zegt doen en dus meten op de dunne draad/losse stekker op de dynamo, daarop moet 12v komen te staan bij contact aan. Zo niet, dan of lampje in instrumentenpaneel stuk (die plus loopt via dit lampje) of er is een onderbreking op deze bedrading van instrumentenpaneel naar die stekker van de dynamo.

pieter64 (0), 9 jaar geleden

Ik ben er nu mee bezig.
Ophet blauwe draadje van de dynamo (2p-stekker) staat o Volt als auto op contact staat (= massa dus).
Bij motor loopt is de spanning 14.4 Volt (= D+).

ricky (0) PRO, 9 jaar geleden

Daar hoort 12v op te staan bij contact aan. Bij lopende motor krijg je 14v vanaf de dynamo de andere kant op dus plus plus en daardoor gaat lampje accu uit maar nu heb je geen 12v met alleen contact aan dus vervang het lampje even en kijken of je daarna wel 12v op die draad hebt staan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.