auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GolfIV: Stroomverlies door Centr. Portiervergr.

Bouwjaar: 1998

Akku loopt na 2 a 3 dagen leeg.Blijkt dat de Centrale Portiervergrendeling ong. 0,5 Ampere neemt.(Als ik goed reken is dat op een 45 ampere akku zo'n 90 uur voor hij helemaal leeg is.)Zekering van de CP eruit en geen stroomverlies meer.Als het alarmsysteem, (dat je bij een keer op slot geactiveerd wordt)is ingeschakeld hoor je een elektronische unit snel tikken.Als je het alarmsysteem uitschakeld, door het portier 2 keer op slot te doen, tikt dit relais niet, maar blijft het stroomverlies hetzelfde.Voor we alles gaan demonteren / controleren, weet iemand of dit een meer voorkomend iets is en wat de oplossing zou kunnen zijn?

Geplaatst door

Siem Bijman (690)
badge vip badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

corrosie van de multi stekkers achter de bekleding van de c stijl controleren,
deze storing kan gaan optreden door lekkage van de ruitensproeiervloeistof (slangentjes schieten los)
succes max

lightsomedog 0
badge

20 jaar

Het koperen pijpje van de achterruitsproeier (welke door het asje van de wisser loopt) wil ook nog wel eens gaan vastroesten en dan afbreken, hierdoor gaat het contact van de centrale vergrendeling (die er onder zit) roesten , etc. ter controle doet de kofferbak verlichting het?

marrewijk 0
badge

20 jaar

Bedankt voor jullie tips jongens.We hebben dit gechecked en zowel de sproeier als de binnenverlichting van de kofferbak funktioneren goed.Er is geen lekkage geconstateerd.

Maar.... wel de oplossing gevonden!We wisten dat de zekering van de centrale portiervergrendeling ook de zekering was die zorgt voor de binnenverlichting.Die hadden we ook losgekoppelt, maar toevallig kwam mijn monteur erachter dat het lampje van de zonneklep bleef branden.Deze wordt met een klepje voor de spiegel aan en uitgeschakeld en deze was bij de bestuurderzitplaats stuk en schakelde dus niet uit.Als de klep dicht geklapt is, zie je dit niet.Toevallig dat we dit hebben opgelost, maar zal ongetwijfeld vaker voorkomen.Oh ja, als er een lampje van deze zonneklep blijft branden, ratelt het alarmrelais.Als het lampje uit is, is ook dit weer stil.

Siem Bijman 690
badge vip badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.