auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen POLO: Stuur trilt wederom licht bij het remmen (remschijven al 2x verv

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CFW, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Beste lezer,

Ik ben een klein jaartje in het bezig van een Volkswagen Polo TDI bleumotion uit 2010. Helaas heb ik het volgende probleem: bij remmen op hoge snelheid begint mijn stuur licht te trillen. Ik heb in de afgelopen 6 maanden al 2x mijn remschijven laten vervangen. Bij de laatste keer dat ik ze heb vervangen, is ook meteen de fuseehuis, remblokken en schijven vervangen, omdat er een stuk metaal ontbrak uit de wielophanging/fuseehuis (was het verhaal van de monteur).

Ik heb hiervoor een aardige rekening betaald en nu begint mijn stuur weer licht te trillen. Hoe zou dit toch kunnen komen nadat bijna de hele wielophanging is vervangen?

Geplaatst door

quincy janssen-1 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tijdens het remmen veroorzaak je altijd wel de neiging tot trillen. De kwaliteit van de schijven en de blokken spelen daarbij een grote rol. Maar vergeet niet de speling op de fusee en spoorstangkogels. en niet te vergeten de silentblocs op de wieldraagarmen... gescheurd rubber of verkeerde hardheid van het rubber kan het ongewenste effect versterken.
Ook heb ik meegemaakt dat een te veel afwijkende ET waarde van velgen het trillen versterkte.

Zijn de wielmoeren met het juiste aanhaal moment vastgezet ? en allemaal gelijk ?

Vaker meegemaakt dat de wielmoeren met de slagmoersleutel op standje max. vastgezet waren. Eerste 100 km merk je er niet zo veel van, maar na verloop van tijd trekken de schijven toch nog krom.

En zitten er alu of stalen velgen onder ?

@ corvanjaasveld ; inderdaad ET waarde buiten specficaties kan je behoorlijk plagen

Om de zaak compleet te maken, het volgende.... Als de nieuwe schijven op een hoeveelheid roest op de naaf gemonteerd worden kun je gelijk weer opnieuw beginnen......Daarnaast, De combinatie wielvlucht en camber zorgt voor een min of meer gedwongen rechtuit-stand van de voorwielen. Soms helpt het om de sporing binnen de marge aan te passen.

Dank voor de reacties.

Ik denk dat het verstandig is om terug te gaan naar de garage waar ik 'm heb gebracht, aangezien 2/3 maanden geleden was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.