Van de regen in de drup verhaal..
Ik had een stuur wat piepte bij het sturen. Beetje versleten rubber aan de achterkant. Verder stond het stuur kaarsrecht en week de auto 0 af van koers.
Afijn nieuw stuur geregeld en het piepen was opgehouden. De garagist vertelde wel dat het stuur scheef (naar links) stond na montage en dientengevolge de auto uitgelijnd dient te worden. Dit heeft men laten doen bij een bandenboer.
Stuur stond toen ik hem eerst kreeg alsnog een tikkeltje links en bij rechtsturen trok de auto naar rechts.
Zelf maar laten uitlijnen bij een andere bandenboer en de auto trekt verder niet maar staat behoorlijk naar links scheef. Volgens die meneer is het stuur gewoon scheef gemonteerd.
Nu heb ik 2 vragen:
1) Kan het kloppen wat meneer zegt en het stuur wellicht een tandje naar rechts dient te worden versteld?
2) Is het bij een juiste montage überhaupt mogelijk dat een stuur opeens scheef komt te zitten? Oftewel uitlijnen na een vervanging van een stuur, hoe noodzakelijk is dit?
Voor de duidelijkheid het gaat om exact het zelfde originele vw7 stuur, maar dan in nieuwstaat.
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je een stuur vervangt wat recht stond door eenzelfde exemplaar moet dat in mijn ogen ook gewoon weer recht staan. anders oude stuur ff terugplaatsen miss nog een optie? een auto mag ook niet opeens scheef trekken na een stuurwissel, denk dat de eerste bandenboer wat heeft geklungeld, wellicht omdat het stuur niet correct was geplaatst.
Stuur kan inderdaad scheef terug gezet worden, zit geen blinde spie op de naaf , wel zitten er 2 merkjes op de as en op het stuur , deze moeten tegenover elkaar staan .
Oke dus moet even terug naar de garagist en hen op het hart drukken om de merken op het as en het stuur op te lijnen met elkaar.
Las op internet ook iets met tandjes of een synchro die afgesteld kon worden om het stuur weer recht te zetten. Klopt hier nog iets van?
4 jaar
Geen idee , waarschijnlijk staat het stuur straks weer scheef , stuurhuismidden is wel van belang en het kalibreren van de stuurhoeksensor.
Oke dank voor jullie antwoorden, ik ga jullie op de hoogte houden van dit euvel. Toch vreemd stuur los stuur erop en dan dit soort problemen. Fijne avond
4 jaar
Ik doe veel met golf 7 in de schade , diverse sturen en airbags en dashborden vervangen, nog nooit zoiets gehad .
Kan het kwaad als ik het stuurtje een tandje naar rechts zet? Dus dat de markering op de as en het stuurtje 1 tandje verwijderd zijn van elkaar?
4 jaar
Niet zoveel , maar hoort niet .
Ik heb er zojuist samen met de garagist naar gekeken en het stuur is perfect gemonteerd, maar hangt toch naar links. Het streepje op de as en op het stuur staan lijnrecht tegenover elkaar.
Moet ik misschien de stuurhoeksensor calibreren? Zal hierdoor het stuurtje weer recht staan?
4 jaar
Nee , ze moeten gewoon goed uitlijnen , als het stuur er recht op zit , en hij staat scheef na het uitlijnen , hebben ze niet goed uitgelijnd of er is iets goed mis met de auto , hebben ze de achteras ook gecontroleerd ? achteras stuurt namelijk de auto.
Oke omdat je 4 dagen zei, terug ik citeer:
............
Geen idee , waarschijnlijk staat het stuur straks weer scheef , stuurhuismidden is wel van belang en het kalibreren van de stuurhoeksensor.
...........
Ik ga er morgen mee weer aan de slag. Blijft een vreemd verhaal dit dat na het vervangen van een stuur (precies dezelfde originele) het stuur scheef komt te staan
4 jaar
Probleem opgelost. Stuur een tandje naar rechts gezet. Helaas stond deze hierna nog niet recht. Teruggegaan naar de uitlijnboer en nogmaals laten uitlijnen, nu weer kaarsrecht.
4 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar