Hallo
Vanmorgen had ik ene klant bij mij die de riem van de stuurbekrachtiging zelf heeft vervangen door de poulie los te halen, de oude snaar te verwijderen, en de nieuwe samen met de poulie weer te monteren
Sindsdien slipt de snaar
Ik heb er even 2 minuten naar gekeken, en het lijkt mij dat de pomp een stelmogelijkheid moet hebben om de snaar te spannen, heb ik allen zo 1 2 3 niet kunnen zien, wel zag ik dat de pomp vastzit met 3 of 4 inbusbouten
Is de snaar te spannen, en op welke manier?
bvd
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De riem moet je aanspannen door de schimmetjes te verplaatsen.
Als naar de polie kijkt die op de servopomp zit dan zitten er van die ringetjes tussen of plaatjes.
Je moet die 3 imbusbouten lo doen en dan kan je door een schimmetje weg te doen tussen de 2 schijven de afstand tussen de 2 schijven verkleinen zodat de riem meer wordt aangespannen en meer naar buiten zal lopen.
Het schimmetje dat je er uit doet steek je aan de buitenkant er bij.
Véél succes,
Rudi
ach so, das best ene overdreven ingewikkelde manier om een snaar te spannen
plaats je die schimms er aan de voorkant weer bij?
bedankt iig
gr
13 jaar
Deze manier van aanspannen wordt ook gebruikt bij een kever om de riem aan te spannen die van de krukas naar de generator gaat.
De kever bestaat al héél lang hé.
Eerst was er de schwimwagen en die is van 1942, het principe was toen al in gebruik.
Het is best dat je die schimmetjes er vooraan terug opzet.
Als je dan een nieuwe riem plaatst kan je die terug gebruiken.
Rudi
13 jaar
Dan ist ouderwetse techniek die anno 2011 weliswaar best kan, maar erg praktisch is het niet
magoed, morgen ga ik hem spannen, spannend :)
13 jaar
Ut bleek idd een eitje
wel een doorgedraaide inbusboutkop, maar moer op kunnen lassen en los kunnen halen
shimmetje dertussenuit, ff checken, nog 1 dertussenuit et voila
thx
gr
marzz
13 jaar
[quote=Ruudjedk]Deze manier van aanspannen wordt ook gebruikt bij een kever om de riem aan te spannen die van de krukas naar de generator gaat.
De kever bestaat al héél lang hé.
Eerst was er de schwimwagen en die is van 1942, het principe was toen al in gebruik.
Het is best dat je die schimmetjes er vooraan terug opzet.
Als je dan een nieuwe riem plaatst kan je die terug gebruiken.
Rudi[/quote]
kever was eerder dan de schwimmwagen. 1938 de eerste... (naampje was toen KDF wagen) ook met die shimtechnologie.
schwimmwagen was een uitvinding die direct gevolg was van een of andere massagekte die een kereltje met snor te weeg bracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar