Volkswagen Transporter: stuurbekrachtiging t4

Hallo

Vanmorgen had ik ene klant bij mij die de riem van de stuurbekrachtiging zelf heeft vervangen door de poulie los te halen, de oude snaar te verwijderen, en de nieuwe samen met de poulie weer te monteren

Sindsdien slipt de snaar

Ik heb er even 2 minuten naar gekeken, en het lijkt mij dat de pomp een stelmogelijkheid moet hebben om de snaar te spannen, heb ik allen zo 1 2 3 niet kunnen zien, wel zag ik dat de pomp vastzit met 3 of 4 inbusbouten

Is de snaar te spannen, en op welke manier?

bvd

Marcel

malle

Geplaatst door malle (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Ruudjedk (0), 12 jaar geleden

De riem moet je aanspannen door de schimmetjes te verplaatsen.
Als naar de polie kijkt die op de servopomp zit dan zitten er van die ringetjes tussen of plaatjes.
Je moet die 3 imbusbouten lo doen en dan kan je door een schimmetje weg te doen tussen de 2 schijven de afstand tussen de 2 schijven verkleinen zodat de riem meer wordt aangespannen en meer naar buiten zal lopen.
Het schimmetje dat je er uit doet steek je aan de buitenkant er bij.

Véél succes,
Rudi

malle (0), 12 jaar geleden

ach so, das best ene overdreven ingewikkelde manier om een snaar te spannen

plaats je die schimms er aan de voorkant weer bij?

bedankt iig

gr

Ruudjedk (0), 12 jaar geleden

Deze manier van aanspannen wordt ook gebruikt bij een kever om de riem aan te spannen die van de krukas naar de generator gaat.
De kever bestaat al héél lang hé.

Eerst was er de schwimwagen en die is van 1942, het principe was toen al in gebruik.

Het is best dat je die schimmetjes er vooraan terug opzet.
Als je dan een nieuwe riem plaatst kan je die terug gebruiken.

Rudi

malle (0), 12 jaar geleden

Dan ist ouderwetse techniek die anno 2011 weliswaar best kan, maar erg praktisch is het niet

magoed, morgen ga ik hem spannen, spannend :)

malle (0), 12 jaar geleden

Ut bleek idd een eitje

wel een doorgedraaide inbusboutkop, maar moer op kunnen lassen en los kunnen halen

shimmetje dertussenuit, ff checken, nog 1 dertussenuit et voila

thx

gr

marzz

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Ruudjedk]Deze manier van aanspannen wordt ook gebruikt bij een kever om de riem aan te spannen die van de krukas naar de generator gaat.
De kever bestaat al héél lang hé.

Eerst was er de schwimwagen en die is van 1942, het principe was toen al in gebruik.

Het is best dat je die schimmetjes er vooraan terug opzet.
Als je dan een nieuwe riem plaatst kan je die terug gebruiken.

Rudi[/quote]
kever was eerder dan de schwimmwagen. 1938 de eerste... (naampje was toen KDF wagen) ook met die shimtechnologie.

schwimmwagen was een uitvinding die direct gevolg was van een of andere massagekte die een kereltje met snor te weeg bracht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.