ls.
betreft t4 met gewone 1.9 turbo diesel, met gewone mechanische inspuiting. Van deze wagen is ca 30000 km en 1,5 jaar geleden de pomp gereviseerd. Nu slaat de motor stationair / bij afremmen soms zomaar af. Ook is het stationair toerental erg onrustig (vooral koud) varieert tussen de 300 en 1500 rpm, ook rookt de wagen (erg blauw). Als de motor warm is, is het stationair toerental veel rustiger. Maar nog altijd veel blauwe rook. Het starten is geen probleem, hij slaat direct aan zowel koud als warm.
We hebben al veel gecontroleerd: timing van de pomp en distributie, egr is afgekoppeld, brandstof leidingen, hevels op de pomp, lucht in systeem, brandstof kwaliteit, klepspeling, verstuivers, enz. Helaas nog geen oorzaak ontdekt. Morgen nog compressie meten en dan...
Misschien iemand met ervaring?? Gaarne uw hulp! Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuumpomp rembekrahtiger in orde?
of scheuren in de vacuumslangen
hoezo? egr is inmiddels afgekoppeld, dan heeft vacuum toch geen invloed meer?
egr heeft niks met je vacuumpomp te maken van je rembekrachtiger
[quote=poppekast]vacuumpomp rembekrahtiger in orde?
of scheuren in de vacuumslangen[/quote]
kun je uitleggen waarom?
als die defect zijn kunnen de toeren ook gaan varieren en nog even een vraag hoe is de trekkracht?
[quote=poppekast]als die defect zijn kunnen de toeren ook gaan varieren en nog even een vraag hoe is de trekkracht?[/quote]
waarom dan, wat word dan nog door het vacuum gedeelte bedient??
je rembekrachtiger misschien?
[quote=poppekast]je rembekrachtiger misschien?[/quote]
onregelmatig stationair en rook uit de uitlaat door een defecte rembekrachtiger?
ok
nou vroeg ik ook nog hoe is je trekkracht
volgens de klant goed, maar we hebben er zelf amper mee gereden omdat we bang waren voor schade aan het blok ivm de grote rook ontwikkeling.
lmm is ook in orde die gaan nog wel eens stuk turboslangen willen wel eens scheuren trekt ie valse lucht en gaat ook roken als een grote en ja bij fie km st wil de koppakking t ook wel eens begeven t is een beetje lastig om te zeggen dat is het
op deze wagen zit geen lmm. turbo slangen zijn goed. Trouwens als die stuk zouden zijn dan rookt ie niet bij stationair toerental. Geen noemenswaardige luchtbellen in de doorzichtige brandstofslang welke naar de brandstofpomp loopt....
nou dan blijft er weinig over als hij wel start op vier cilinders gloeibougies en verstuivers zijn goed
turbo is goed en de compressie morgen ook zal ik het toch in de brandstofpomp gaan zoeken timing kan wel goed wezen maar dat zecht me niks en check de temp.sensor ook even als die min 20 aangeeft oid wil ie te veel inspuiten komt ook niet helemaal goed dan
centrale bout van distributie tandwiel op krukas zit niet strak genoeg. Hierdoor zal bij draaiende motor toch niet op het juiste moment ingespoten worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar