Volkswagen T5 2.5 TDI: T5 2.5tdi 128kw geen vermogen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: AXE

Hallo,

Ik heb een probleem met een vw t5 2.5 tdi 128 kw.
Voertuig is gechipt (Vorige Week) Heeft 100000km gelopen, bouwjaar 2004.

Grote beurt uitgevoerd, incl lucht en brandstoffilter en interieurfilter.

Proefrit uitgevoerd, na ongeveer 5 km, na flink doortrekken ineens geen vermogen meer aanwezig.
Motor komt heel traag op toeren, zeer traag, beetje berg op haalt ie met moeite 50 km/h.
Toerental van 4000tpm is wel te bereiken, maar pas na lang doortrekken (niet berg op).
Motor gaat sneller wanneer half gas word gegeven ipv vol gas.
Stationair naar vol gas, dan niet meer dan +- 3300tpm

Uitgelezen met vag-com, geen fouten?!?!

Oude brandstoffilter teruggeplaatst, geen resultaat.
Luchtfilter gecontroleerd, geen gebreken.
Vacuumslangen gecontroleerd, geen zichtbaar gebrek.
Stekkers, die los zijn geweest, extra nagekeken, geen gebrek te zien.

Met vag-com waardes gecontroleerd, voor zover ik kan beoordelen wijkt hier niets ernstig af.

Wanneer voertuig langer dan een kwartier heeft stil gestaan, is bij op contact aan zetten geborrel hoorbaar bij brandstoffilter (lucht), ongeveer 1 seconde (vreemd??? of normaal?).

Motor start verder goed, loopt goed stationair, alleen totaal geen trekkracht.

Turbo fluit iets bij doortrekken en heeft bij stilstaand kortstondig gasstoten geven ongeveer 1600mbar, dit kan volgens mij wel kloppen?!?!


Ik hoop dat iemand mij van nuttig advies kan voorzien.

In ieder geval bij voorbaat dank.

H. Smits.

Benz-driver

Geplaatst door Benz-driver (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Vul de voertuiggevens even in in de daarvoor bestemde plaats.

Hans

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je de mogelijkheid om de standaard chip weer terug te zetten/
Zo ja, dit doen en weer proefrijden.
Probleem opgelost? Zo ja, dan was de geplaatste chip van twijvelachtige kwaliteit.
Anders (gechipt of standaard) rijdend uitlezen en turbo druk loggen. Wat is dan de druk op het moment dat de storing optreedt?
Ook op dat moment (zonder motor uit te zetten) storingen lezen.

de Dokter (0), 15 jaar geleden

Wanneer voertuig langer dan een kwartier heeft stil gestaan, is bij op contact aan zetten geborrel hoorbaar bij brandstoffilter (lucht), ongeveer 1 seconde (vreemd??? of normaal?).

dit is normaal.

Martijn83 (0) PRO, 15 jaar geleden

is normaal, is de brandstofopvoerpomp (elektrisch)brandstof filter na montage trouwens wel ontlucht?

ik zou even de waarde van je luchtmassa bekijken en je turbodruk nazien
stonden er helemaal geen fouten in ook niet voor de beurt?
succes der mee

sevriens (0) PRO, 15 jaar geleden

Is er niets in het luchtfilter gekomen waardoor hij geen lucht aan zuigt
Poetsdoek mischien die hij meegenomen kan hebben
Gr Theo

Benz-driver (0) PRO, 15 jaar geleden

De t5 gaat weer als vanouds, de luchtmassameter is defect. Op vag-com reageerde de waarde wel, maar ik vertrouwde het niet en heb hem eens omgezet.

Bij stom toeval is dit bij het onderhoud gebeurt, misschien van rammelen tijdens vervangen luchtfilter of zoiets.

In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.