Goedenavond,
Ik heb het volgende probleem met een vw t5 5cilinder.
Auto start koud prima. Na een km of 15 begint de auto soms wat in te houden en heeft neiging tot afslaan. Als de auto vervolgens echt afslaat. start hij daarna slecht. Na een halve minuut tot minuut doorstarten slaat de auto uiteindelijk wel weer aan. Het lijkt op dat moment net of het brandstoffilter leeg is. Wat ook voorkomt is dat de auto prima rijd totdat je hem uitzet en vervolgens weer wil starten en weer symptomen heeft van een leeg filter.
ook bij langdurig stationair draaien treed de storing op!
mano meter op tandempomp aangesloten. druk flucteert behoorlijk en op moment van niet starten is de druk ook erg laag
reeds vv zijn g28 krukassensor
opvoerpomp in tank (gebruikte pomp)
Tandempomp
brandstoffilter
Lamp over de draad van brandstof pomp signaal valt niet weg.
iemand een idee?
vr gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de druk van de opvoerpomp ook gemeten? Lijkt erop dat de aanvoer wegzakt. Stel dat die pomp bij warm worden zwaarder gaat draaien dan krijg je dit. Maar dat dit bij 2 pompen zo is lijkt niet waarschijnlijk maar vandaar de vraag of je de druk hebt kunnen meten.
Ja druk hebben we gemeten, valt binnen tolerantie. Probleem is ook opgelost. Uiteindelijk toch de o ringen van verstuiver vervangen. Cilinderkop zet meer uit dan verstuiver waardoor de brandstof wegzakt tijdens warme motor. Oringen vervangen en bus start weer prima.
Ik had dit in eerste instantie niet verwacht omdat de koudstart van de bus juist prima was.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar