Volkswagen 81 kW TDi: tandriem vervangen en evt laten chippen

Komende week wordt bij mijn 81 kW TDi de tandriem vervangen,


De motor heeft nu 90.000 km gelopen.


Iig laat ik de multiribriem mee vervangen.


En zou ik hen willen laten chippen door Pon .


Zijn er nog dingen die dan gelijk mee moet laten doen ?

fazertje

Geplaatst door fazertje (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Jasper5206 (0), 21 jaar geleden

gewoon de 90.000 km beurt laten doen, dan is alles OK.

navragen om de (kleine) geleiderol en de spanrol ook te vervangen (gebeurt eigenlijk standaard wel) dat vermindert risico op breuk van distributie.

Niet alleen multiriem doen, maar ook stuurbekr. riem, ligt er dan toch af.

als je er een dagje uit van wil maken, vraag je of je bij het chippen mag zijn, weet je ook hoe dat gaat. (en waarvoor je betaalt)

fazertje (0), 21 jaar geleden

De spanrollen worden idd ook mee vervangen.

de multirib loopt ook over de pomp van de stuurbekrachiging, dus is het maar een extra riem.

En bij het chippen door Pon kan je niet bij zijn, alles wordt via de post afgehandeld :( en duurt een week !!!.

Garantie zit er bij pon ook niet op, dus ik denk dat ik eens bij een andere ga kijken .

Er zijn div firma's die nog extra garantie op het blok geven als hij nog geen ton gelopen heeft.



Jasper5206 (0), 21 jaar geleden

Ja Garantie is een verhaal apart en ga ook goed na wat voor garantie je krijgt, gaat het om de motor mechanisch of gaat het om het geleverde vermogen.

Vermogen kan je maar op 1 manier meten en dat is op een rollenbank, vermogens die afgeleid worden uit motorindicaties (toeren, drukken, brandstof) zijn te kwalificeren als onbetrouwbaar.

ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me typisch zo'n vorm van garantie die tot discussie leidt als je er aanspraak op maakt.

Trouwens, waarom wil je chippen? je hebt al 81 kW, en dat is toch zat? Als je echt iets wilt klussen, haal dan de kat er maar onder uit, dan heb je zo al ergens tussen 7 en 12 pk tepakken, geen risico en weinig kosten. Gewoon zelf maken van een flexibel stuk RVS en een stukje pijp.

MarkyMark (0), 20 jaar geleden

Vreemd verhaal over die garantie,

mij passat 130pk tdi is vorige week gechipt door Pon (eigenlijk door Abt want daar komt de chip vandaan) en naast een coole

stempel :-) in mijn onderhoudsboekje kreeg ik er een aanvullende

kaart bij met daarop de mededeling dat de volledige fabrieks-garantie gehandhaaft blijft. Bij een tuning bedrijf bij mij in

de buurt (hamont) kun je een garantie bijkopen maar die is zeer

beperkt (alleen draaiend gedeelte motor).

Ook als je passat buiten de fabrieksgarantie valt sta je bij een

claim bij Pon veel sterker omdat je als consument immers kan/mag verwachten dat bij een tuning uitgevoerd door de officiële importeur je aanspraak kunt maken op garantie.

Overigens: de tuning is voor mij een goede beslissing geweest, mij passat heeft een 5speedtiptronic en de vertraging tussen

het induwen van het gaspedaal en het reageren van motor/bak is verdwenen, hierdoor voelt de auto een stuk sneller en sprotiver aan. de cijfers: sprint naar 400 meter van 17,9 naar 16,2 sec.

topsnelheid van 208 naar 216 (beide zijn echte cijfers, de teller loopt door naar 225/230 ongeveer)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.