Volkswagen Lupo: Tank leeggereden 3L

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.2 TDI

Ik heb ja heel dom, me dieseltank dus echt helemaal leeg gereden.
Toen ik net aanreed bij een tankstation sloeg die direct uit. Dacht ach, ik tank even bij en rij weer verder NIET DUS!

Even voor 20 liter bijgetankt, geprobeerd om te starten, maar starten, ho maar!
Een stuk of 100x me contact gedraait om een beetje diesel te laten ''stromen'' en na een tijdtje startte me lupo gelukkig weer.

Maar echter, nou zit ik met een probleem, ik kom niet verder dan 3000 toeren, wil niet meer harder dan 120km en volgas een hoop gestotter.
Ook wil de automaat bak soms niet over schakelen, wel met triptonic:roll:
Ik heb dus zo even 100km gereden om het''schoon'' te rijden maar helaas..

Geen foutmeldingen.
Brandstoffilter vervangen, nou start de auto HELEMAAL niet meer
Wel eventjes gestart, wel daarna direct weer uitgevallen na het willen maken van een proefrit.

Ik ben net gebeld, hij komt er echt niet uit, dit heeft hij nog nooit meegemaakt en durft eigenlijk niet te zeggen of het door de brandstofpomp komt.
Morgen wordt de auto, door een brandstofspecalist nagekeken of het idd de brandstofpomp is.

Ik heb wel begrepen dat er geen diesel meer komt in een van de leidingen ofz
Maar zodra hij met lucht door het tank ietjes blaast, start de auto wel.

Duur geintje dit..
Ik heb flink gas gegeven toen ik bijna bij het tankstation was(kickdown) zou het hierdoor kunnen zijn.

Leidingen zijn ontlucht, auto start en rijdt. Maar niet naar behoren.
Iemand?

A3Sportback

Geplaatst door A3Sportback (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Inderdaad eerst kijken of er wel brandstof naar vooren komt,dus even toevoerslang loshalen en starten dan moet er een redelijke straal uitkomen.

A3Sportback (0), 13 jaar geleden

Er komt genoeg brandstof naar voren.
Auto is ontlucht, nieuwe brandstoffilter, maar het gestotter blijft.
Auto schakelt op eco stand goed. Zonder eco schakelt ie niet.(wel met triptonic.)

Geen foutmeldingen. Kan het zo zijn, dat de automaatbak een basisafstelling moet hebben?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Wat heb je precies uitgelezen ? Alleen de ECU of ook de automaatbak ?

A3Sportback (0), 13 jaar geleden

Na een heerlijke lange vakantie, weer terug.

Heb toen me lupo zo gelaten zoals die was.(gestotter inhouden etc)
Nou heb ik hem vandaag laten uitlezen en er kwam deze foutmelding : 17964 charge presure control negative deviation

Ook is het me opgevallen dat olie heel wat minder is geworden.(denk 1.5 liter)
Ik zie duidelijk olie lekage onder de kap en ook op straat.

Via google :

Het magneetventiel voor de laaddruk-begrenzing (N75) is kapot
Slangaansluitingen / -afdichtingen lekken
Het luchtfilter is verstopt (te lang geleden vervangen)
Tussen de turbo en de motor lekt ie ergens
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed. De schoepen staan dan vast in een stand waarbij te weinig turbodruk wordt geleverd.
De turbo is kapot


Hoe check ik of dit het is? Iemand nog tips waar ik het beste aan kan beginnen. bedanktt
Oja, na een uur rijden, lijkt het alsof de auto op 2 cilinder rijdt en valt uit, start daarna niet meer. Pas na een paar uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.